Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28768
Title: Linguistic tools for influencing consumers in marketing
Other Titles: Лінгвістичні інструменти впливу на споживачів у маркетингу
Authors: Bolshak, Daria
Kugai, Kseniia
Keywords: marketing
language
psychological triggers
manipulation
patriotic codes
ethics
Issue Date: Nov-2024
Publisher: Університет Григорія Сковороди в Переяславі
Citation: Bolshak D. Linguistic tools for influencing consumers in marketing / D. Bolshak, K. Kugai // Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації : матеріали міжнародної наукової інтернет-конференції: Зб. наук. праць. - Переяслав : 2024. Вип. 110. C. 10-12.
Abstract: The article explores the role of language as a tool for influencing consumers’ conscious and subconscious minds in marketing campaigns. It analyses explicitly linguistic constructions and psychological triggers in marketing, comparing Ukrainian and international approaches. The study examines examples of patriotic and cultural codes in Ukrainian campaigns alongside universal values influencing global markets. Ethical concerns surrounding the manipulative use of language in marketing and propaganda are also discussed.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28768
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
Appears in Collections:Матеріали наукових конференцій та семінарів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bolshak_Kugai_Linguistic_tools_for_influencing_consumers_in_marketing.pdf437,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.