Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28572
Title: Experience of the world’s leading countries in the context of sustainable development of higher education institutions
Other Titles: Досвід провідних країн світу в контексті сталого розвитку закладів вищої освіти
Authors: Puzyrоva, Polina
Keywords: higher education institutions
sustainable development
leading countries of the world
implementation
quality of education
development strategy
concept
higher education
universities
sustainable development initiatives
innovations
green technologies
sustainable development triangle
заклади вищої освіти
сталий розвиток
провідні країни світу
імплементація
якість навчання
стратегія розвитку
концепція
вища освіта
університети
ініціативи сталого розвитку
інновації
«зелені» технології
трикутник сталого розвитку
Issue Date: Jul-2024
Citation: Puzyrova P. Experience of the world’s leading countries in the context of sustainable development of higher education institutions = Досвід провідних країн світу в контексті сталого розвитку закладів вищої освіти [Текст] / P. Puzyrova // Менеджмент. – 2024. – Вип. 1 (39). – С. 30-40.
Source: Менеджмент
Abstract: The experience of the world’s leading countries demonstrates the importance of a comprehensive approach to ensuring the sustainable development of higher education institutions. Economic sustainability, social inclusiveness, and environmental responsibility are integral elements of this process. Ukrainian higher education institutions can use the best international practices to formulate their own sustainability strategies: to strengthen the importance of integrating sustainable development; to use innovative approaches in education; to strengthen international cooperation and exchange of experience, which will allow for more effective adaptation of global sustainability standards to local conditions; to increase financial and political support through government grants, research programs and partnerships with private companies, which stimulates the implementation of sustainable solutions; to increase the globalization of processes that manifest themselves in the In general, the experience of leading countries in the context of sustainable development of higher education institutions serves as an important benchmark for other countries seeking to achieve a sustainable future through education and research.
Досвід провідних країн світу демонструє важливість комплексного підходу до забезпечення сталого розвитку закладів вищої освіти. Економічна стійкість, соціальна інклюзивність та екологічна відповідальність є невід’ємними елементами цього процесу. Українські ЗВО можуть використати найкращі міжнародні практики для формування власних стратегій сталого розвитку: посилити значення інтеграції сталого розвитку; використовувати інноваційні підходи в освіті; посилювати міжнародну співпрацю та обмін досвідом, що дозволить більш ефективно адаптувати глобальні стандарти сталого розвитку до локальних умов; збільшити фінансову та політичну підтримку через державні гранти, наукові програми та партнерства з приватними компаніями, що стимулює впровадження сталих рішень; глобалізація процесів, що проявляється в підготовці фахівців, здатних вирішувати екологічні, економічні та соціальні проблеми на світовому рівні. Загалом, досвід провідних країн у контексті сталого розвитку закладів вищої освіти слугує важливим орієнтиром для інших держав, що прагнуть досягти сталого майбутнього через освітню діяльність та науково-дослідницьку діяльність.
DOI: 10.30857/2415-3206.2024.1.3
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28572
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра смарт-економіки
ISSN: 2415-3206
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PUZYROVA_mng-1-39-2024.pdf190,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.