Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24148
Title: Імерсивні технології як інноваційний інструмент для проєктування в дизайні
Other Titles: Immersive technologies as an innovative tool for projecting in design
Authors: Воробчук, М. С.
Пашкевич, К. Л.
Шинкар, А. Ю.
Keywords: дизайн
графічний дизайн
інновації
інструмент для проєктування
QR-код
design
graphic design
innovation
design tools
QR-code
AR
VR
MR
Issue Date: 2023
Citation: Воробчук М. С. Імерсивні технології як інноваційний інструмент для проєктування в дизайні [Текст] / М. С. Воробчук, К. Л. Пашкевич, А. Ю. Шинкар // Art and Design. - 2023. - № 2 (22). - С. 96-104.
Source: Art and Design
Abstract: Мета дослідження – визначити розвиток імерсивних технологій на сучасному етапі; проаналізувати діючі приклади застосування таких технологій; з’ясувати можливості використання AR, VR, MR технологій у дизайні та визначити їхні перспективи у створенні візуального контенту. Застосовано аналітичний, соціокультурний, структурний підходи, а також методи інформаційного моделювання та системний аналіз. Здійснено аналіз імерсивних технологій і на основі цього систематизовано та описано найбільш поширені технології, що застосовуються при проєктуванні дизайн-продукції. Проведено аналіз літературних джерел за тематикою дослідження, надано опис AR, VR, MR технологій, визначено переваги та недоліки застосування технології розширеної реальності в дизайні. Встановлено, що імерсивні технології, попри існуючі на сьогодні технічні обмеження, є перспективним інструментом дизайну, що формує сприятливі умови для реалізації творчих задумів дизайнерів. Вивчено можливості використання імерсивних технологій у різних видах дизайну, розкрито особливості їх застосування на практиці. Виявлено переваги та недоліки впровадження AR, VR, MR технологій у проєктування дизайн-продуктів. Результати дослідження можуть бути використані для подальшого вивчення імерсивних технологій, їх застосування у дизайні, а також слугувати теоретичним та практичним матеріалом при підготовці фахівців з дизайну та при написанні наукових робіт.
The aim of the study is to determine the development of immersive technologies at the current stage; analyze current examples of the use of such technologies; find out the possibilities of using AR, VR, MR technologies in design and determine their prospects in creating visual content. Analytical, sociocultural, structural approaches, as well as methods of information modeling and system analysis are applied. An analysis of immersive technologies was carried out, and based on this, the most common technologies used in the design of design products were systematized and described. An analysis of literary sources on the topic of the study was carried out, a description of AR, VR, MR technologies was provided, the advantages and disadvantages of using augmented reality technology in design were determined. It has been established that immersive technologies, despite existing technical limitations, are a promising design tool that creates favorable conditions for the realization of designers' creative ideas. The possibility of using immersive technologies in various types of design was studied, the features of their application in practice were revealed. The advantages and disadvantages of the implementation of AR, VR, MR technologies in the design of design products have been revealed. The results of the research can be used for further study of immersive technologies, their application in design, as well as serve as theoretical and practical material for the training of design specialists and for writing scientific papers.
DOI: 10.30857/2617-0272.2023.2.9
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24148
ISSN: 2617-0272
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Art and Design
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artdes_2023_N2_P096-104.pdf537,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.