Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17400
Назва: Ecology and sustainable fashion
Інші назви: Экология и устойчивая мода
Автори: Гладуш, Ірина Анатоліївна
Загребельна, Ірина Віталіївна
Ключові слова: a circular model
eco-friendly fashion
the fashion industry
fashion trends
sustainable fashion
sustainability in fashion
Дата публікації: жов-2020
Видавництво: Університет Григорія Сковороди в Переяславі
Бібліографічний опис: Гладуш I. А. Ecology and sustsinable fashion / І. А. Гладуш, І. В. Загребельна // Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку : збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, м. Переяслав, 20 жовтня 2020 року. – Вип. 64. – Переяслав : Університет Григорія Сковороди у Переяславі, 2020. – C. 8-10.
Короткий огляд (реферат): To research a circular model in the fashion industry as a model that helps save resources. To analyze sustainable fashion in the Ukrainian market and compare it with the world one. The comparative analysis was used to research the tendencies of development of sustainable fashion in the Ukrainian market and abroad. It is set that spreading the phenomenon “sustainable fashion” in the fashion industry touched upon Ukraine. It is represented by the improvement of properties of the ecologically friendly fabrics and materials, the development of innovative clothes processing and involvement of businesses and public in the matter of sustainability. It is proved, that the tendencies of ecological and ethics stylish designs are more active and cultivated in the fashion industry. We conclude that a circular model in the fashion industry is a model that helps save resources and maintain balance between nature and commerce. The analysis demonstrates that sustainable fashion in the Ukrainian market in contrast to the world market is at the early stage. We researched the ways foreign experience can be implemented on the Ukrainian ground: the promotion of sustainable brands, the innovative approach to processing of garment, more involvement on the part of businesses, the formation of a rational buyer.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17400
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу
Розташовується у зібраннях:Кафедра філології та перекладу (ФП)
Матеріали наукових конференцій та семінарів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Публікація_Переяслав.pdf478,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.