Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10490
Title: | Features of the adult education technologies in the countries of the European union |
Other Titles: | Особливості технологій освіти дорослих у країнах ЄС |
Authors: | Hrashchenko, Iryna Krasniuk, Svitlana |
Keywords: | adult education adult learning formal education informal education andragogy lifelong learning lifelong education освіта дорослих навчання дорослих навчання упродовж життя освіта впродовж життя формальна освіта неформальна освіта андрагогіка |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Hrashchenko I. S. Features of the adult education technologies in the countries of the European union / I. S. Hrashchenko, S. O. Krasniuk // Science and innovation : collection of scientific articles. – Publishing house "BREEZE", Montreal, Canada, 2018. – P. 234-240. |
Source: | Science and innovation |
Abstract: | The article considers the peculiarities of the of adult education technologies in the countries of the European Union. The peculiarities of the adult education system in the countries of the European Union are considered and analyzed. The authors outline the general features and trends of adult education in European countries. Particular attention is paid to the reasons for the emergence of the need for education throughout life and the difficulties in implementing the main ways of obtaining formal and informal education. The specificity of the development and peculiarities of the current state of adult education in the European Union countries is grounded. The importance of adult education as the basic notion of education throughout life is highlighted. У статті розглянуто особливості технологізації освіти дорослих у країнах Євросоюзу. Розглядаються та аналізуються особливості системи освіти дорослих у країнах Європейського Союзу. Автори окреслюють загальні риси й тенденції розвитку навчання дорослого населення у європейських країнах. Особлива увага приділяється причинам виникнення необхідності освіти упродовж життя та труднощам на шляху до реалізації основних шляхів отримання формальної та неформальної освіти. Обґрунтовано специфіку розвитку та особливості сучасного стану освіти дорослих в країнах Євросоюзу. Висвітлено значення освіти дорослих як основоположного поняття освіти впродовж життя. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10490 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу |
ISBN: | 978-1-926711-32-9 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра філології та перекладу (ФП) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Canada_2018_Titul.pdf | 217,13 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Canada_2018_Zmist.pdf | 145,5 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Canada_2018_234-240.pdf | 313,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.