Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8489
Назва: | Theoretical and methodological basis of the modern classification of coordination qualities |
Автори: | Kolumbet, A. N. Dudorova, L. Yu. Bazulyuk, Т. А. |
Ключові слова: | classification coordination qualities students training классификация координационные качества студенты обучение |
Дата публікації: | 2016 |
Видавництво: | publishing office Vela Verlag Waldkraiburg |
Бібліографічний опис: | Kolumbet A. N. Theoretical and methodological basis of the modern classification of coordination qualities / A. N. Kolumbet, L. Yu. Dudorova, Т. А. Bazulyuk // Sclence and Education : materials of the XIII international research and practice conference, Munich, Germany, November 2-3, 2016. – Munich : publishing office Vela Verlag Waldkraiburg, 2016. – P. 254-259. |
Короткий огляд (реферат): | This article opens in details the findings of investigation of cooгdination qualities in students. The new approach to modern classification of coordination qualities is offeгed bу the authors. According to the developed classification it is necessary to refer adroitness, accuracy, agility, jumping ability, maгksmanship, eguilibrium, rhythmicity and flexibility to cooгdination qualities. Each of noted types of the coordination qualities has own criteria for assessments. The authors consider in details these criteria for assessment. Besides, each of motor coordination has own factors and components of the development. The article presents these positions in details. Статья детально раскрывает результаты исследования координационных качеств у студентов. Авторами предлагается новый подход к современной классификации координационных качеств. Согласно разработанной классификации к координационным качествам следует относить ловкость, меткость, точность, подвижность, прыгучесть, равновесие, ритмичность и пластичность. Каждая из отмеченных разновидностей координационных качеств имеет свои критерии оценки. Авторы рассматривают детально эти критерии оценки. Кроме того, каждая из двигательных координаций имеет свои факторы и компоненты развития. В статье детально расписываются эти позиции. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/8489 |
Faculty: | Факультет культурних і креативних індустрій |
Department: | Кафедра фізичного виховання та здоров'я |
Розташовується у зібраннях: | Матеріали наукових конференцій та семінарів Кафедра фізичного виховання та здоров'я (ФВЗ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
20171205_102.pdf | 1,77 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | |
20171205_102_Titul.pdf | 71,31 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | |
20171205_102_Zmist.pdf | 319 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.