Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/5715
Title: | Ідея синтезу мистецтв як історико-культурне підґрунтя концептуальних засад постімпресіонізму |
Other Titles: | Идея синтеза искусств как историко-культурная предпосылка концептуальных подходов постимпрессионизма The idea of synthesis of arts as historical and cultural background of the conceptual principles of Post-Impressionism |
Authors: | Павельчук, І. А. |
Keywords: | німецький романтизм синтез мистецтв теорія Вагнера Gesamtkunstwerk символ постімпресіонізм немецкий романтизм синтез искусств теория Вагнера постимпрессионизм German romanticism synthesis of arts Wagner’s theory a symbol Post-Impressionism |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Павельчук І. А. Ідея синтезу мистецтв як історико-культурне підґрунтя концептуальних засад постімпресіонізму / І. А. Павельчук // Вісник ХДАДМ: зб. наук. праць. – Харків: ХДАДМ, 2016. – № 5. – С. 37-43. |
Source: | Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв |
Abstract: | Зацікавлення ідеєю синтезу мистецтв як органічною складовою спектрального колоризму (в тому числі постімпресіонізму) актуалізувалося в контексті зростаючого інтересу українських науковців до проблеми формування національної школи живопису. Ця проблема набула особливої вагомості в період останнього двадцятип’ятиріччя незалежності України. Статтю присвячено дослідженню історії та теорії синтезу мистецтв та його історичної похідної Gesamtkunstwerk, що стали культурогенним підґрунтям концептуальних засад постімпресіонізму. Оскільки реалізація постімпресіоністичних образів пов’язана з процесом екстраполяції синтетичного мислення у вимір художньої творчості, це актуалізує проблему діагностування таких рушійних сил образотворення, як природа "синтезу", "Gesamtkunstwerk" та "синтетизм". Внимание к идее синтеза искусств как органической составляющей спектрального колоризма (в том числе постимпрессионизма) актуализировалось в контексте растущего интереса украинских ученых к проблеме формирования национальной школы живописи. Эта проблема приобрела особое значение в период последнего двадцатипятилетия независимости Украины. Статья посвящается исследованию истории и теории синтеза искусств и его исторической производной Gesamtkunstwerk, которая стала культурогенной предпосылкой концептуальных подходов постимпрессионизма. Поскольку реализация постимпрессионистических образов реализуется с помощью экстраполяции синтетического мышления в измерение художественного творчества, это актуализирует проблему диагностирования таких движущих сил изобразительного искусства, как природа "синтеза", "Gesamtkunstwerk" и "синтетизм". The idea of synthesis of arts as a natural component of the spectral coloristics (including Post-Impressionism) was actualized against the growing interest of Ukrainian scientists to the issue of the national painting school formation, especially during Ukraine’s independence. The next stage of the scientic and technical development after the World War II yielded the state-of-the-art technological means of artistic visualization, causing another wave of interest in the Wagner’s "Gesamtkunstwerk" theory among the scientic community. Nevertheless, careful examination of scientic literature has shown that the nature of "synthesis of arts" and its successor "Gesamtkunstwerk", which in the classical art criticism rested on "synonymy" of these concepts, changed dramatically in research papers of the 2000-s. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/5715 |
Faculty: | Факультет дизайну |
Department: | Кафедра образотворчого мистецтва та графічного дизайну |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра графічного дизайну (ГД) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20170403_101.pdf | 512,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.