Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32064
Назва: Твори корецької порцеляни в колекції Богдана Ханенка
Інші назви: Works of Korets Porcelain in Bohdan Khanenko’s Collection
Автори: Копієвська, Ольга Рафаілівна
Ключові слова: Музей Ханенків
українська порцеляна
Корецька мануфактура
колекція Богдана Ханенка
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Копієвська О. Р. Твори корецької порцеляни в колекції Богдана Ханенка / О. Р. Копієвська // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. - 2025. - № 1. - С. 179–182.
Source: Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв
Короткий огляд (реферат): Метою роботи є дослідження обігу творів корецької порцеляни XVIII–XIX ст., що зберігаються у збірці музею Ханенків, а також доповнення відомостей щодо розмаїття колекції Богдана Ханенка, яка згодом стала основою фондів музею його імені. Методологія роботи. У статті використано комплексний підхід, що включає історико-культурний, мистецтвознавчий та аналітичний методи дослідження. Аналіз архівних матеріалів, музейних описів і публікацій дозволив не тільки розглянути склад колекції, а й об’єктивно оцінити її повноту щодо охоплення різних часових відтинків та мистецьких проявів. Значну увагу приділено порівняльному аналізу української порцеляни з творами провідних європейських мануфактур. Наукова новизна публікації полягає у мистецтвознавчому аналізі двох зразків корецької порцеляни, які раніше не отримали належного висвітлення у дослідженнях науковців. Вивчення творів та супровідної документації підтверджує наявність української порцеляни в колекції Богдана Ханенка і підкреслює важливість дослідження інтеграції вітчизняного мистецтва у європейський культурний контекст. Висновки. Чашка та блюдце виробництва Корецької мануфактури, які зберігаються в колекції Національного музею мистецтв ім. Б. та В. Ханенків, є прикладами порцеляни, виготовленої на українських теренах, та яскравим прикладом діалогу між українською і європейською культурою протягом XVIII–XIX ст. Їхня наявність у зібранні не лише доводить всеохопний характер збірки, в якій зустрічаються твори, що належать до різних видів мистецтва, історичних періодів та є відмінними за стилістикою, але й засвідчує інтерес Богдана Ханенка до зразків вітчизняного декоративного мистецтва. Виявлення таких експонатів у збірці музею, попри численні, зумовлені перипетіями вітчизняної історії, втрати у його колекції, підкреслює важливість ретельного дослідження та популяризації мистецького надбання України як невід'ємної складової європейської культурної спадщини.
DOI: 10.32461/2226-3209.1.2025.327945
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32064
Faculty: Факультет культури і креативних індустрій
Department: Кафедра сценічного мистецтва і культури
ISSN: 2226-3209
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
327945-Текст статті-760795-1-10-20250427.pdf710,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.