Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31161
Назва: Neural timing-driven age-specific educational Space design for primary schools: a cognitivespatial Adaptation study
Автори: Wang, Rong
Kosenko, Danylo
Ключові слова: neurodevelopmental chronology
age-specific design
Дата публікації: 4-кві-2025
Видавництво: Київський національний університет технологій та дизайну
Бібліографічний опис: Wang R. Neural timing-driven age-specific educational Space design for primary schools: a cognitivespatial Adaptation study / R. Wang, D. Kosenko // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 4 квітня 2025 року. – У 3-х т. – Т. 3. – Київ : КНУТД, 2025. – С. 66-69.
Короткий огляд (реферат): This study presents a neurodevelopmentally informed framework for designing educational spaces appropriate for children aged 6-12 years. For younger students (6-9 years old), incomplete prefrontal myelination and immature hippocampal development require a mononuclear radial classroom layout and multisensory interaction design to reduce environmental load. Upper grades students (10-12 years old) with enhanced dopamine receptor function and higher abstract reasoning can benefit from modular, reconfigurable systems and delayed reward environments to stimulate higher-order cognition. The study provides new ideas for the optimization of educational spaces in elementary schools and promotes innovation in the field of educational space design.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31161
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасного дизайну

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Том 3_2025-66-69.pdf741,83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.