Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30713
Назва: English vocabulary learning strategies: insights from computer specialties students
Інші назви: Стратегії вивчення англійської лексики: досвід студентів комп'ютерних спеціальностей
Автори: Kugai, Kseniia
Ключові слова: computer specialties students
learning strategy
English vocabulary
active learning
Дата публікації: чер-2025
Бібліографічний опис: Kugai K. English vocabulary learning strategies: insights from computer specialties students / K. Kugai // Viae Educationis. Studies of Education and Didactics. - 2024. - Vol. 3, No. 2. - P. 90-95.
Source: Viae Educationis. Studies of Education and Didactics
Короткий огляд (реферат): The study explores English vocabulary learning strategies used by computer specialties students at Kyiv National University of Technologies and Design. Investigating student essays (n=94), the research identified a preference for active learning (regular practice, English media with subtitles) and contextualization (associative learning). This contrasts with the curriculum’s emphasis on memorization. These findings highlight the need for curricular reform to embrace technology and active engagement strategies, empowering students to excel in the English-dominated field of computer science.
DOI: 10.15804/ve.2024.02.11
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30713
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
ISSN: 2956-2856
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kuagi_English_vocabulary_learning_strategies.pdf677,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.