Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30130
Назва: | Формуваня проєктної компетентності у майбутніх фахівців творчих спеціальностей |
Інші назви: | Formation of Project Competencefor Future Professionals of Creative Specialities |
Автори: | Гапон-Байда, Людмила Володимирівна Деркач, Тетяна Михайлівна |
Ключові слова: | творчі спеціальності професійна освіта графічний дизайн метод проєктів елементи дизайн-проєкту етапи проєктування зворотній зв’язок критика складові проєктної компетентності |
Дата публікації: | кві-2024 |
Бібліографічний опис: | Гапон-Байда Л. В. Формуваня проєктної компетентності у майбутніх фахівців творчих спеціальностей / Л. В. Гапон-Байда, Т. М. Деркач // Фізико-математична освіта. - 2024. - № 39 (2). - С. 20-28. |
Source: | Фізико-математична освіта |
Короткий огляд (реферат): | Формування проблеми. Формування проєктної компетентності у студентів освітньо-професійної програми «Графічний дизайн» досліджено в процесі експериментального навчання, в ході якого студенти вивчали та опановували елементи дизайн-проєкту. Матеріали і методи. Дослідження проведено на базі Інституту комп’ютерно-інформаційних технологій та дизайну за участю студентів другого курсу спеціальності 022 Дизайн («Графічний дизайн»). Експериментальне навчання було інтегровано в поточний освітній процес в межах дисципліни «Дизайн-проєктування». Воно складалося з лекційних і практичних занять та було сфокусовано на виконання проєктів «Розробка особистого знаку/логотипу» та «Розробка логотипу друкованого видання». Опанування кожним елементом проєктування визначалося за допомогою оцінки програмних результатів для кожного елементу та заняття. Навчання за методом проєктів студентів творчих спеціальностей сприяло поєднанню наукової, творчої та технологічної складових у творчих проєктах студентів, що в свою чергу полегшило формування проєктної компетентності. Результати. Під час формувального експерименту респонденти продемонстрували успішне опанування різних елементів дизайн-проєкту на рівні 80-92% на відміну від констатувального етапу, де опанування складало 22,9-70,7%. На 47-63,3% підвищились показники для елементів тривале дослідження (ТД), рефлексія/вдумливість (РВ), критика/перегляд (КП), на 10-36% – для елементів складна проблема/питання (СП), автентичність/справжність (АС), студентський голос (СГ), публічний продукт (ПП). Успішність засвоєння елементів дизайн-проєкту залежала від застосування спеціальних методів їх формування та кількості присвячених їм занять. Однакова кількість занять по-різному вплинула на успішність елементів СП, ТД, АС, КП, ПП від 80%-90,3%. Рівень сприйняття елементу КП є помітно нижчим (80%), що залежить від методів формування та кількості приділених занять. Висновки. Авторська методика формування проєктної компетентності у студентів творчих спеціальностей шляхом вивчення та опанування елементів дизайн-проєкту виявилася успішною і може бути рекомендована до упровадження. Подальші дослідження ми зорієнтовуємо на оволодіння студентами творчих спеціальностей елементу-дизайну Критика/Перегляд. |
DOI: | 10.31110/fmo2024.v39i2-03 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30130 |
Faculty: | Факультет мистецтв і моди Факультет хімічних та біофармацевтичних технологій |
Department: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну Кафедра промислової фармації |
ISSN: | 2413-1571 2413-158X |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024-392-hapon-baidaderkach.pdf | Основна стаття | 4,35 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.