Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2970
Title: Позитивний імідж викладача як показник його педагогічної майстерності
Authors: Внукова, Ольга Миколаївна
Keywords: імідж
позитивний імідж
імідж педагога
викладач вищої школи
педагогічна майстерність
имидж
положительный имидж
имидж педагога
преподаватель высшей школы
педагогическое майстерство
image
positive image
the image of the teacher
higher school teacher
teaching skills
Issue Date: 2016
Citation: Внукова О. М. Позитивний імідж викладача як показник його педагогічної майстерності / О. М. Внукова // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – Додаток 3 до Вип. 36, Том IІ (18): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». – К.: Гнозис, 2016. – С. 15-21.
Source: Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
Abstract: В статті розкрито результати проведеного дослідження серед студентів щодо іміджу сучасних викладачів. Проаналізовано компоненти іміджу та складові педагогічної майстерності викладача вищого навчального закладу, визначено взаємозумовленість позитивного іміджу педагога та його педагогічної майстерності. Зазначено шляхи формування позитивного іміджу викладача та розвитку педагогічної майстерності.
В статье раскрыты результаты проведенного исследования среди студентов по поводу имиджа современных преподавателей. Проанализированы компоненты имиджа и составляющие педагогического мастерства преподавателя высшего учебного заведения, определена взаимообусловленность положительного имиджа педагога и его педагогического мастерства. Указаны пути формирования положительного имиджа преподавателя и развития педагогического мастерства.
The article addresses the results of the survey among students on image of modern teachers. The image of the teacher of higher education institution defined as an individual teacher image formed on the basis of personal qualities, professional competencies and practice of realization professional tasks. The components of image and the components of the pedagogical skills of teachers of the university analyzed; interdependence positive image of the teacher and his teaching skills has been identified. The author focuses on a positive image of the teacher as an indicator of his pedagogical skill. The ways to forming a positive image of the teacher and pedagogical skills have been established. Among them are: the inclusion in the training of PhD courses "Teaching skills in higher education", "imageology"; courses for teachers to conduct classes on improving teacher skills and forming a positive image, perform diagnosis "Teacher With Student Eyes", introduced in higher education for teachers consult image makers. Some technologies of improving the image of teachers and improving their teaching skills should be explored in the future.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/2970
Faculty: Факультет індустрії моди
Department: Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну
ISBN: 978-966-2760-33-0
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vnukova Імідж.pdf547,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.