Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29471
Title: | Особливості реалізації провідних принципів індивідуального і персоналізованого підходів в іншомовній підготовці студентів комп’ютерних спеціальностей |
Other Titles: | Peculiarities of Implementing the Leading Principles of Individual and Personalized Approaches in Foreign Language Training for Computer Specialties’ Students |
Authors: | Кугай, Ксенія Борисівна |
Keywords: | індивідуалізоване навчання іноземна мова комп’ютерні науки педагогічні технології персоналізований підхід індивідуальний підхід стратегії навчання |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Кугай К. Б. Особливості реалізації провідних принципів індивідуального і персоналізованого підходів в іншомовній підготовці студентів комп’ютерних спеціальностей / К. Б. Кугай // Педагогічна Академія: наукові записки. – К., 2025. – № 16. |
Source: | Педагогічна Академія: наукові записки |
Abstract: | Мета статті полягає в аналізі теоретичних засад та практичних аспектів персоналізації та індивідуалізації навчання іноземних мов для розроблення ефективної моделі, яка б забезпечила якісну іншомовну підготовку студентів комп’ютерних спеціальностей. Особливу увагу приділено визначенню особливостей застосування цих підходів в контексті сучасних освітніх викликів, зокрема інтеграції технічного контенту, упровадження цифрових технологій та адаптацію до змішаного й дистанційного навчання. Для проведення дослідження було використано комплекс методів, котрий забезпечив усебічний аналіз проблеми. Метод систематичного аналізу наукової літератури дозволив виявити сучасні тенденції в галузі персоналізації та індивідуалізації навчання. Аналіз власного педагогічного досвіду дав змогу визначити особливості реалізації зазначених підходів в іншомовній підготовці студентів комп’ютерних спеціальностей. Синтез отриманих даних забезпечив формування цілісного уявлення про досліджувану проблему та дозволив сформулювати обґрунтовані висновки. Результати дослідження демонструють, що індивідуалізація орієнтована на адаптацію освітнього процесу до потреб суб’єктів навчання через діяльність педагогічного працівника, тоді як персоналізація передбачає активну роль суб’єкта навчання, який самостійно управляє власною освітньою діяльністю. Визначено три ключові аспекти ефективної іншомовної підготовки студентів комп’ютерних спеціальностей: урахування індивідуальних особливостей здобувачів освіти, професійна спрямованість навчального матеріалу та інтеграція сучасних освітніх технологій, зокрема гейміфікації та адаптивних платформ. Висновки свідчать про важливість збалансованого підходу до персоналізації та індивідуалізації навчання іноземних мов студентів комп’ютерних спеціальностей. Це забезпечує розвиток професійно орієнтованих мовленнєвих компетентностей, сприяє інтеграції здобувачів освіти у міжнародне професійне середовище та підвищує їхню конкурентоспроможність на ринку прац |
DOI: | 10.5281/zenodo.15172948 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29471 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу (ФП) |
ISSN: | 2786-9458 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра філології та перекладу (ФП) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kugay-Stattia1.pdf | 192,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.