Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29312
Title: Цифрові виміри екологічної моди й інновацій як дизайн-концепції світових брендів
Other Titles: Digital dimensions of eco-friendly fashion and innovation as design concepts of global brands
Authors: Ременєва, Тетяна Валеріївна
Колосніченко, Олена Володимирівна
Скляренко, Наталія Владиславівна
Keywords: цифрова мода
свідоме споживання
інтерактивний одяг
інноваційні процеси
дизайн-діяльність
екологічні концепції в дизайні
Issue Date: 13-Mar-2024
Citation: Ременєва Т. В. Цифрові виміри екологічної моди й інновацій як дизайн-концепції світових брендів / Т. В. Ременєва, О. В. Колосніченко, Н. В. Скляренко // Theory and practice of design. – 2024. – № 31. – С. 171–184.
Source: Theory and practice of design
Abstract: У статті розглянуто сучасну моду у прагненні усвідомленого споживання, що сприятиме дбайливому ставленню до довкілля, а також аналізу використання наукових розробок і їх застосовуванню в різноманітних технологіях сучасних виробництв. Досліджено роль брендингу й елементів дизайну в інноваційній комунікації технологій і моди. Проаналізовано еволюцію розвитку та методологічний концепт нового напряму моди digital fashion. Представлено огляд використання сучасних передових технологій у творчості креативних дизайнерів нового покоління. Окреслено основні тенденції та перспективи розвитку, акцентовано увагу на проблемах сьогодення. Дослідженнями виявлено та наголошено нерозкритий потенціал українських креаторів і виробників модної індустрії; для формування конкурентних цін і просування нових брендів молодим дизайнерам необхідно поєднуватися та створювати колаборації для сталого розвитку вітчизняного модного сегмента, фокусуватися на ідеї спільноти. Метою роботи є дослідження сучасних трендів для визначення основних напрямів у розвитку моди, а також унікальних інноваційних проєктів, що поєднують мистецтво моди та технологічні розробки дизайнерських рішень. Методологічною основою дослідження є системний підхід, аналіз науково-технічної та нормативної інформації, методи літературно-аналітичного, системно-структурного, порівняльного аналізу, а також історичний метод. Застосовано методи формального, стилістичного, композиційного, колористичного аналізу; використано методи систематизації візуальних джерел. Наукова новизна полягає у проведенні системного аналізу результатів роботи світових брендів із практичної реалізації нових трендів дизайн-діяльності шляхом: поєднання біотехнологій і авангардного дизайну для використання в потенційних додатках, як-от інтелектуальні тканини, пристрої, біосенсори; застосування передових ІТ-технологій за допомогою цифрових матеріалів, 3D-принтів і анімаційного 3D-програмного забезпечення, а також аніматронних роботизованих систем. Усе це набуває неймовірної популярності в дизайн-практиці під час створення модних продуктів люксового сегмента. Практична значущість полягає в можливості подолання суперечностей розвитку моди між теоретичними меседжами та практичним застосуванням, а також у розкритті можливостей свідомого проєктування гармонійних взаємозв’язків у сучасному екологічно орієнтованому дизайн-концепті. Аналітичні дослідження дозволяють запропонувати нові тренди екоконцепцій у колаборації науковців і творчості сучасних дизайнерів, що сприятиме стійкому розвитку культурних меседжів суспільства, а також можливостей створення популярних візерунків і авторських тканин у лабораторіях дизайнерів і науковців як розвиток нових трендів.
DOI: 10.32782/2415-8151.2024.31.20
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29312
Faculty: Факультет мистецтв і моди
Department: Кафедра моди та стилю
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Кафедра моди та стилю (МС)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.