Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28018
Назва: Роль англійської мови у професійному розвитку ІТ-фахівців в Україні: вплив мовних навичок на кар'єрне зростання та міжнародну інтеграцію
Інші назви: The role of English in the professional development of IT Professionals in Ukraine: The impact of language skills on career growth and international integration
Автори: Редько, С. П.
Кулаженко, Олена Петрівна
Овчарова, Олена Володимирівна
Савчук, Тетяна Леонідівна
Ключові слова: ІТ-фахівцець
кар'єрне зростання
навчання англійської мови
професійний розвиток
професійно орієнтована англомовна компетентність
IT specialist
career development
English language teaching
professional development
professionally oriented English language competence
Дата публікації: вер-2024
Бібліографічний опис: Роль англійської мови у професійному розвитку ІТ-фахівців в Україні: вплив мовних навичок на кар'єрне зростання та міжнародну інтеграцію / С. П. Редько, О. П. Кулаженко, О. В. Овчарова, Т. Л. Савчук // Закарпатські філологічні студії. – 2024. – Вип. 34, Т. 1. – С. 196-201.
Source: Закарпатські філологічні студії
Transcarpathian Philological Studies
Короткий огляд (реферат): Дане дослідження спрямоване на визначення ролі англійської мови у професійному розвитку ІТ-фахівців в Україні. Стаття містить послідовний аналіз сучасного стану ІТ-сектора України, його основних тенденцій та проблем. Зокрема, описано роботу Міністерства освіти і науки України, разом з Міністерством трансформації, щодо потреб реформування освітньої сфери у цій галузі. До основних проблем, що гальмують розвиток ІТ-сектору в Україні, віднесено недостатні темпи навчання ІТ-спеціалістів, незадовільна якість їх підготовки, що закладена у освітньо-професійних програмах, та інші системні негаразди. Однією з найважливіших причин цього є протиріччя між нагальною потребою у висококваліфікованих ІТ-фахівцях з належним рівнем володіння англійською мовою та все ще недостатнім рівнем володіння нею зазначеними спеціалістами в Україні, оскільки підготовка майбутніх спеціалістів зосереджується на фахових дисциплінах. Саме тому сучасні випускники мають відносно високий професійний потенціал, але демонструють незадовільний рівень володіння англійською мовою. Було встановлено, що знання англійської мови, поряд з професійними навичками, виступає ключовим фактором і є необхідною умовою для професійного успіху ІТ-фахівців, які прагнуть до кар’єрного зростання. Саме тому перед викладачами іноземної мови у вищих навчальних закладах, в яких готують майбутніх ІТ-спеціалістів, постає надзвичайно важливе завдання формування у студентів професійно орієнтованої англомовної компетентності. Зазначено, що формування усіх компонентів англомовної компетентності майбутніх ІТ-фахівців відбувається при оптимальному поєднанні зовнішньої та внутрішньої мотивації студента, яку можна розвивати, використовуючи різноманітні вправи практичного спрямування. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розробці комплексу вправ практичного спрямування з використанням міжпредметних зв’язків та інформаційно-комунікаційних технологій, які підвищать мотивацію до навчання та сприятимуть формуванню професійно орієнтованої англомовної компетентності. У статті наведено приклади таких вправ, а саме – діалог ІТ-фахівця та інтерв’юера під час співбесіди.
This study is aimed at determining the role of English in the professional development of IT professionals in Ukraine. The article contains a consistent analysis of the current state of the IT sector in Ukraine, its main trends and problems. In particular, it is described the work of the Ministry of Education and Science of Ukraine, together with the Ministry of Digital Transformation, on the needs for reforming the educational sector in this area. The main problems hindering the development of the IT sector in Ukraine include the insufficient pace of training of IT specialists, the unsatisfactory quality of their training in educational and professional programmes, and other systemic problems. One of the most important reasons for this is the contradiction between the urgent need for highly qualified IT specialists with an adequate level of English language proficiency and the still insufficient level of English language proficiency of these specialists in Ukraine, as the training of future specialists focuses on specialised disciplines. That is why today’s graduates have relatively high professional potential, but demonstrate an unsatisfactory level of English language proficiency. It has been found that knowledge of English, along with professional skills, is a key factor and a prerequisite for the professional success of IT professionals seeking career advancement. Thus, foreign language teachers in higher education institutions that train future IT specialists face an extremely important task of developing students’ professionally oriented English language competence. It is noted that the formation of all components of future IT specialists’ English-language competence takes place with an optimal combination of external and internal student motivation, which can be developed using various practical exercises. Prospects for further research are seen in the development of a set of practical exercises using interdisciplinary links, information and communication technologies that will increase motivation to learn and contribute to the formation of professionally oriented English competence. The article provides examples of such exercises, namely, a dialogue between an IT specialist and an interviewer during an interview.
DOI: 10.32782/tps2663-4880/2024.34.1.33
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28018
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра філології та перекладу (ФП)
ISSN: 2663-4880 (print)
2663-4899 (online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра філології та перекладу (ФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
РОЛЬ-АНГЛІЙСЬКОЇ-МОВИ-У-ПРОФЕСІЙНОМУ-РОЗВИТКУ-ІТ.pdf327,85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.