Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24579
Title: | Public management and reforming of Singapore's preschool education |
Other Titles: | Державний менеджмент і реформування дошкільної освіти Сінгапуру |
Authors: | Isakova, Yelizaveta |
Keywords: | preschool education system of Singapore reforming of the preschool education sector public administration conceptual framework subsidies rating system the principle of meritocracy система дошкільної освіти Сінгапуру реформування дошкільного сектору освіти державне управління концептуальна рамка субсидування рейтингова система принцип меритократії |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Isakova Ye. Public management and reforming of Singapore's preschool education / Ye. Isakova // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Педагогіка та психологія". – 2021. – Т. 7, № 2. – С. 38-45. |
Source: | Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Педагогіка та психологія" Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series "Pedagogy and Psychology" |
Abstract: | The study investigates the preschool sector of education in Singapore and the system of its management. New socio-economic conditions require a new theoretical and methodological basis of the educational process. Studying the experience of the functioning of other educational systems provides an opportunity to implement effective ways of reforming in the domestic educational system. This fact proves the relevance of the study. The purpose of the study is to investigate the experience of public administration and modernisation of the modern system of preschool education in Singapore. The research was conducted on the basis of systematic, personality-oriented, axiological and synergetic methodological approaches to the study of pedagogical phenomena and with the use of such theoretical research methods as the method of analysis, synthesis, comparison and systematisation. The author identifies areas of public impact on the mostly private preschool sector in Singapore and areas of its reforming. It has been established that the main areas of updating Singapore's preschool education includes the development of a conceptual framework for the preschool education sector, improvement of the quality of staff professional training, reorganisation of the management system of preschool education and implementation of the principle of meritocracy, which provides equal access to quality preschool education for all Singaporeans. The study analyses the main aspects and specific features of introducing the conceptual framework "Nurturing the early learners". The conceptual framework is a recommendation and guide for developing educational programmes in preschool institutions of the country and gives teachers some freedom to apply an individual and creative approach in the process of developing educational programmes for their preschool institutions. The author also identifies the main measures undertaken to improve the professional level of preschool teachers and the level of preschool education in general. It is concluded that due to the successful cooperation of the government and private preschool education providers and a clear delineation of their responsibilities, the government of Singapore succeeded in implementing an effective system of management of the preschool education sector. У статті досліджуються дошкільний сектор освіти Сінгапуру та система його управління. Нові соціально-економічні умови вимагають нової теоретичної та методологічної бази навчального процесу. Вивчення досвіду функціонування освітніх систем інших країн надає змогу запровадити ефективні й апробовані методи реформування в українській освітній системі, що обумовлює актуальність дослідження. Метою статті є вивчення досвіду державного управління та модернізації сучасної системи дошкільної освіти Сінгапуру. Дослідження проведено на базі системного, особистісно-орієнтованого, аксіологічного й синергетичного методологічних підходів до вивчення педагогічних явищ з використанням таких теоретичних методів досліджень, як метод аналізу, синтезу, порівняння та систематизації. Автором визначені сфери державного впливу на, здебільшого, приватний дошкільний сектор Сінгапуру та напрями його реформування. Встановлено, що основними напрямами оновлення дошкільної освіти Сінгапуру стали розробка концептуальної бази функціонування дошкільного сектору освіти, підвищення якості професійної підготовки фахівців, реорганізація системи управління закладами дошкільної освіти та реалізація принципу меритократії, який передбачає рівний доступ до якісної дошкільної освіти для всіх сінгапурців. У статті проаналізовано основні аспекти й особливості запровадження концептуальної рамки "Виховання дітей раннього віку". З’ясовано, що концептуальна рамка носить рекомендаційний характер і є керівництвом для розробки навчальних програм у дошкільних закладах країни, що, зі свого боку, надає педагогам певну свободу й можливість застосування індивідуального та творчого підходу в процесі складання навчально-виховних програм. У статті також визначено основні заходи підвищення професійного рівня педагогів дошкільної освіти та рівня дошкільної освіти в цілому. Зроблено висновок, що завдяки успішній співпраці уряду й приватних провайдерів дошкільної освіти та чіткого розмежування сфер їхньої відповідальності, уряду Сінгапуру вдалося створити ефективну систему управління дошкільним сектором освіти. |
DOI: | 10.52534/msu-pp.7(2).2021.38-45 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24579 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу (ФП) |
ISSN: | 2413-3329 (print) 2520-6788 (online) |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра філології та перекладу (ФП) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Article_21_МДУ.pdf | 273,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.