Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20826
Назва: | Роль конструктивізму у процесі становлення практики дизайну в Україні |
Інші назви: | The role of constructivism in the process establishment of design practice in Ukraine |
Автори: | Прокопчук, Інна Кантаровський, Юрій Прокопенко, Віктор |
Ключові слова: | художня форма виробниче мистецтво конструктивізм проєктна культура формоутвореня art form production art constructivism project culture form formation |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Київський національний університет технологій та дизайну |
Бібліографічний опис: | Прокопчук І. Роль конструктивізму у процесі становлення практики дизайну в Україні / І. Прокопчук, Ю. Кантаровський, В. Прокопенко // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 27 квітня 2022 року. – В 2-х т. – Т. 1. – Київ : КНУТД, 2022. – С. 46-49. |
Короткий огляд (реферат): | Конструктивізм виробничо-утилітарного періоду є суперечливим феноменом, адже його прихильники проводять радикальну ревізію принципів, на яких ґрунтувався авангардний рух першої третини ХХ ст., і передусім принцип автономності. Прихильники "виробничого мистецтва" виступали з програмою скасування бар’єру між мистецтвом і масовим промисловим виробництвом, тобто перетворення мистецтва на своєрідний вид соціальної інженерії, метою якої є проєктування прикладних, утилітарних форм. Зміст програми виробничого руху виявляє зв'язок руху з логікою трансгресії між мистецтвом і повсякденністю. Спроба зробити мистецтво інтегральною частиною побудови нового соціалістичного суспільства, знівелювавши при цьому розрив між естетичним досвідом та іншими сферами життя сучасної людини, – унікальний історичний експеримент, що надав виробничому руху світового визнання. The constructivism of the production and utilitarian period is a controversial phenomenon, as its supporters are conducting a radical revision of the principles on which the avant-garde movement of the first third of the twentieth century was based, and above all the principle of autonomy. Proponents of the "art of production" advocated a program to remove the barrier between art and mass industrial production, the transformation of art into a kind of social engineering, which aims to design applied, utilitarian forms. The content of the program of the production movement reveals the connection of the movement with the logic of transgression between art and everyday life. The attempt to make art an integral part of building a new socialist society, while bridging the gap between aesthetic experience and other spheres of modern life, is a unique historical experiment that has given the production movement worldwide recognition. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20826 |
Розташовується у зібраннях: | Актуальні проблеми сучасного дизайну |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
APSD_2022_V1_P046-049.pdf | 703,61 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.