Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19160
Title: Graphic features of the advertising posters of Ukrainian folk and pop music of the second half of the XX century
Other Titles: Графічні особливості рекламних плакатів української народної та естрадної музики другої половини ХХ століття
Графические особенности рекламных плакатов украинской народной и эстрадной музыки второй половины ХХ века
Authors: Chuprina, N. V.
Malysh, D. O.
Golovchanska, Ye. O.
Gerasymenko, Olena
Mykhajluk, O. Yu.
Keywords: український естрадний плакат
візуальна мова
образно-проєктні рішення
стилістика
гельветика
типографічність
графічний дизайн
радянський плакат
украинский эстрадный плакат
визуальный язык
образно-проектные решения
стилистика
типографичность
графический дизайн
советский плакат
Ukrainian pop music poster
visual language
image-design solutions
stylistics
helvetica
typography
graphic design
Soviet poster
Issue Date: 2021
Citation: Graphic features of the advertising posters of Ukrainian folk and pop music of the second half of the XX century = Графічні особливості рекламних плакатів української народної та естрадної музики другої половини ХХ століття [Текст] / N. V. Chuprina, D. O. Malysh, Ye. O. Golovchanska, O. D. Gerasymenko, O. Yu. Mykhajluk // Art and Design. - 2021. - № 3 (15). - С. 105-113.
Source: Art and Design
Abstract: Метою даної роботи є виявлення характерних особливостей візуальної мови плакатів української народної та естрадної музики, пошук актуальних графічних рішень для подальшого використання в сучасному дизайні. Методом дослідження є спостереження та порівняння об’єктів дизайну. Основою дослідження стали плакати музичних подій і колективів народної та естрадної музики України, розроблені в різних стильових, образно-проєктних варіантах. Хронологічні межі дослідження зумовлюються періодом плакатного мистецтва радянської України другої половини XX ст. і пострадянським періодом XX ст. (1960-1999 рр.). Особливості розвитку візуальної складової рекламних музичних плакатів другої половини XX століття було поділено на кілька різних тенденцій в означені часові рамки. Проведено аналіз композиції, колористики, сюжету, декоративних елементів і шрифтів плакатів народної та естрадної музики радянської і пострадянської України з метою виявлення актуальних та застарілих графічних рішень. Здійснено аналіз стилістичних особливостей рекламних плакатів фольклорного і естрадного напрямів в Україні радянських часів за певними ознаками, елементами візуальних символів та графічними складовими. Виявлено актуальні й застарілі образно-проєктні рішення у дизайні плакатів другої половини XX століття. Запропоноване дослідження та висновки, викладені в статті, можуть бути використані в наукових роботах, пов'язаних з подальшим вивченням елементів дизайну плакатів України; в навчальному процесі щодо вивчення тематики дослідження.
Целью данной работы является выявление характерных особенностей визуального языка плакатов украинской народной и эстрадной музыки, поиск актуальных графических решений для использования в современном дизайне. Методом исследования является наблюдение и сравнение объектов дизайна. Основой исследования стали плакаты музыкальных событий и коллективов народной и эстрадной музыки Украины, разработанные в разных стилевых, образно-проектных вариантах. Хронологические рамки исследования предопределяются периодом плакатного искусства советской Украины второй половины XX в. и постсоветским периодом XX в. (1960-1999 гг.). Особенности развития визуальной составляющей рекламных музыкальных плакатов второй половины XX века были разделены на несколько разных тенденций в указанные временные рамки. Проведен анализ композиции, колористики, сюжета, декоративных элементов и шрифтов плакатов народной и эстрадной музыки советской и постсоветской Украины с целью выявления актуальных и устаревших графических решений. Выполнен анализ стилистических особенностей рекламных плакатов фольклорного и эстрадного направлений в Украине советского времени по определенным признакам, элементам визуальных символов и графическим составляющим. Выявлены актуальные и устаревшие образно-проектные решения по дизайну плакатов второй половины XX века. Представленные исследования и выводы, изложенные в статье, могут быть использованы в научных работах, связанных с дальнейшим изучением элементов дизайна плакатов Украины; в учебном процессе по изучению тематики исследования.
The purpose of this work is to identify the characteristics of the visual language of posters of Ukrainian folk and pop music, the search for relevant graphic solutions for further use in modern design. The research method is to observe and compare design objects. The study was based on posters of musical events and folk and pop music groups of Ukraine, developed in different stylistic, figurative and design variants and genres. The chronological boundaries of the study are determined by the period of poster art of Soviet Ukraine in the second half of the XX century and the post-Soviet period of the XX century (1960-1999). Features of the development of the visual component of music and song posters of the second half of the XX century was divided into several genre trends in the specified time frame. The analysis of the composition, colors, plot, decorative elements and fonts of posters of folk and pop music of Soviet and post-Soviet Ukraine, in order to identify relevant and outdated graphic solutions. The analysis of stylistic features of music and song Ukrainian-Soviet posters according to certain features, elements of visual symbols and graphic components is carried out in the work. Relevant and outdated image-design solutions in the design of posters of the second half of the XX century are revealed. The proposed research and the results presented in the articles can be used in scientific works used with further study of the design elements of Ukrainian posters; in the educational process for the study of case studies.
DOI: 10.30857/2617-0272.2021.3.10
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19160
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мистецтва та дизайну костюма
ISSN: 2617-0272
Appears in Collections:Наукові публікації (статті)
Art and Design
Кафедра моди та стилю (МС)
Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artdes_2021_N3_P105-113.pdf992,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.