Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16388
Title: | Demand and Learning Environment to Provide English-Language Learning at Technical Universities in Ukraine |
Other Titles: | Попит та навчальне середовище для забезпечення вивчення англійської мови в технічних університетах України |
Authors: | Konovalenko, Yurij V. Garkavenko, S. S. Derkach, Tetiana M. Morgulets, Oksana |
Keywords: | electronic learning environment English-Language learning learning style higher education англомовне навчання вища освіта навчальне середовище |
Issue Date: | 8-Nov-2020 |
Publisher: | CEUR Workshop Proceedings |
Citation: | Demand and Learning Environment to Provide English-Language Learning at Technical Universities in Ukraine / Y. Konovalenko, S. Garkavenko, T. Derkach, O. Morgulets // Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Volume II: Workshops (ICTERI 2020), Kharkiv, Ukraine, October 06-10, 2020. – Vol. 2732. – CEUR Workshop Proceedings, 2020. – P. 996-1011. |
Abstract: | The paper aimed to study the readiness of the existing e-learning environment for the organisation of English-language learning among Ukrainian and international students on the example of a technical university in Ukraine. The need for English-language training was explored by interviewing students with keen interest, level of English proficiency, motivation, preferred forms of learning, and a willingness to incur additional costs for such learning. About two-thirds of those surveyed showed interest in English-language education. About one-third of the students surveyed have the necessary level of preparation and are also prepared for additional financial expenses. About onethird of the students may also join English-language studies if they fulfil specific prerequisites. Expected employment progress is the primary motivation for joining the English-language program. The readiness of the existing learning environment was tested by analysing the organisation of access to Englishlanguage teaching materials, assessing the demand for different electronic resources, as well as the ability to take into account the learning styles of potential Ukrainian and international students in the educational process. Метою статті було вивчення готовності існуючого електронного навчального середовища для організації навчання англійською мовою українських та іноземних студентів на прикладі технічного українського університету. Шляхом опитування студентів було з'ясовано ступінь їх зацікавленості у англомовній фаховій підготовці, рівень володіння англійською мовою, фактори мотивації, переваги у виборі форми навчання та готовність нести додаткові витрати на таке навчання. Близько двох третин опитаних виявили інтерес до англомовної фахової освіти. Близько третини опитаних студентів мають необхідний рівень підготовки, а також готові до додаткових фінансових витрат. Очікуваний прогрес у працевлаштуванні є основною мотивацією для опанування англомовної програми, приєднання до англомовної програми. Готовність існуючого навчального середовища тестували шляхом аналізу організації доступу до англомовних навчальних матеріалів. Визначено попит на різні види електронних ресурсів, а також здатність враховувати стилі навчання потенційних українських та іноземних. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16388 |
Faculty: | Факультет економіки та бізнесу Факультет індустрії моди |
Department: | Кафедра підприємництва та бізнесу Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну |
Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти в сфері технологій та дизайну (ПОСТД) Матеріали наукових конференцій та семінарів Кафедра підприємництва та бізнесу (ПБ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Konovalenko_ICTERI_COSINE.pdf | основна стаття | 680,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.