Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16266
Title: | Improvement of the public-private partnership system in the road transport services market |
Other Titles: | Удосконалення системи державно-приватного партнерства на ринку послуг автомобільного транспорту |
Authors: | Laponoh, D. |
Keywords: | державно-приватне партнерство контракт життєвого циклу автомобільні послуги public-private partnership life cycle contract automotive services |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Laponoh D. Improvement of the public-private partnership system in the road transport services market = Удосконалення системи державно-приватного партнерства на ринку послуг автомобільного транспорту [Текст] / D. Laponoh // Менеджмент. - 2020. - Вип. 1 (31). - С. 25-37. |
Source: | Менеджмент |
Abstract: | Активне використання інституту державно-приватного партнерства (ДПП) дозволяє виділити ДПП з усієї сукупності фінансово-економічних відносин держави і приватного сектора на підставі принципів рівності і свободи учасників ДПП, стабільності угоди і його гнучкості, відповідальності сторін, конкурентності, невтручання, стимулювання і гарантій, оплатне. Алгоритм відбору та оцінки ефективності проектів на ринку послуг автомобільного транспорту для вибору найбільш ефективної форми фінансування за участю держави і приватного сектора дозволить створити умови для залучення приватних інвестицій у розвиток транспортної інфраструктури на основі державно-приватного партнерства. Метою даної статті є удосконалення системи державно-приватного партнерства на ринку послуг автомобільного транспорту. Методи дослідження: використані експертний, статистичний, порівняльний, факторний і сценарний аналіз; аналіз емпіричних даних за допомогою методів угруповання, узагальнення. Запропоновано і апробовано алгоритм відбору та оцінки ефективності проектів в сфері ринку автомобільних послуг для вибору найбільш ефективної форми фінансування за участю держави і приватного сектора, зокрема запропоновані: чотири альтернативні варіанти фінансування проекту для вибору оптимального з них (державне замовлення, контракт життєвого циклу (КЖЦ) без позабюджетного фінансування, КЖЦ з позабюджетних фінансуванням, концесійну угоду); уточнення методики оцінки показників комерційної, соціально-економічної та бюджетної ефективності, що дозволяють врахувати специфіку проектів ДПП; інтегральний показник для зіставлення зазначених варіантів і вибору найбільш оптимального з них. Сформульовано теоретичні положення, що розвивають методичні основи державно-приватного партнерства, в тому числі: визначено поняття державно-приватного партнерства і виділені його основні принципи; запропонована класифікації форм і моделей ДПП з урахуванням ситуації, що світової та вітчизняної практики; удосконалено методичний інструментарій оцінки ефективності проектів ДПП. The active use of the institution of public-private partnership (PPP) allows us to distinguish PPP from the totality of financial and economic relations between the state and the private sector based on the principles of equality and freedom of PPP participants, stability of the agreement and its flexibility, responsibility of the parties, competitiveness, non-interference, incentive and guarantees, retribution. The algorithm for selecting and assessing the effectiveness of projects in the road transport market to select the most effective form of financing with the participation of the state and the private sector will create conditions for attracting private investment in the development of transport infrastructure on the basis of public-private partnership. The purpose of this article is to improve the system of public-private partnership in the market of road transport services. The methodology of the study: expert, statistical, comparative, factor and scenario analysis; empirical data analysis using grouping, generalization methods. An algorithm for selection and evaluation of the efficiency of projects in the sphere of the road service market to select the most effective form of financing with the participation of the state and the private sector has been proposed and tested, in particular: four alternative options for project financing to select the optimal one (state order, life cycle contract (LCС) without extrabudgetary financing, LCС with extrabudgetary financing, concession agreement); clarification of the methodology for evaluation of commercial, socio-economic and budgetary indicators of the road service market. Theoretical provisions developing the methodological basis of public-private partnership were formulated, including: the concept of public-private partnership was defined and its main principles were highlighted; classification of PPP forms and models was proposed taking into account the existing world and national practice; methodological tools for evaluation of PPP projects efficiency were improved. |
DOI: | 10.30857/2415-3206.2020.1.2 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16266 |
ISSN: | 2415-3206 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Менеджмент |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Management_2020_Issue31_P025-037.pdf | 336,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.