Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/1566
Назва: | Кордоцентричне спрямування української літератури XVII ст. |
Інші назви: | Кордоцентричное направления украинской литературы XVII в. Cordocentric orientation of Ukrainian literature of the XVIIth century |
Автори: | Александрович, Тетяна Зігфридівна |
Ключові слова: | Бароко внутрішня людина духовність кордоцентризм література моральність письменники самопізнання серце християнство |
Дата публікації: | 2015 |
Бібліографічний опис: | Александрович Т. Кордоцентричне спрямування української літератури XVII ст. / Т. Александрович // Теоретична і дидактична філологія. Серія «Філологія». – 2015. – Вип.21. – С. 3–9. |
Source: | Теоретична і дидактична філологія. Серія «Філологія» |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається питання кордоцентричного спрямування української літератури XVII ст. на матеріалі творів Касіяна Саковича, Кирила Транквіліона-Ставровецького, Дмитра Туптала. З’ясовуються причина звернення до образу серця в добу Бароко. Також дається тлумачення символу серця, його значення в християнській та античних літературах. Авторка наполягає, що для барокової людини, змушеної шукати гармонії не лише у власному світі, а й узгоджувати свої бажання, прагнення, сподівання з бурхливим і великим навколишнім світом, найголовніше зберегти свою цілісність, індивідуальність, неповторність. Це було можливо зробити тільки тоді, коли людина мала чисті сумління і серце. Акцентується увага на спільному моменті в творах українських барокових письменників: усі людські діяння, помисли й сподівання концентруються в серці, визначаючи справжнє єство кожної особистості. The article deals with the issue of cordocentric orientation of Ukrainian literature of the XVIIth century based on the works of Kasian Sakovych, Kyryl Trankvilion-Stavrovetsky, Dmytro Tuptalo. The reason why these authors used the image of heart in their Baroque-era works is considered. Heart symbol meaning and its importance in the Christian and ancient literature is given. In particular, in Christianity burning heart symbolizes devotion and religious service. In antiquity the heart was considered to be the spark of the soul (Plato), the highest point in the soul (Aristotle, the Stoics), spiritual depths (Philo). The author insists that Baroque man forced to seek harmony not only in his own world, but also to coordinate his desires, aspirations, expectations with wild and large outer world. The most important thing for him was to maintain his internal consistency, individuality, uniqueness, to be able to vanquish temptations and to remain spiritually virtuous. It was possible only when the person had clear conscience and heart. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/1566 |
Faculty: | Інститут комп'ютерних технологій та дизайну |
Department: | Кафедра дизайну та гуманітарних дисциплін |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра дизайну та гуманітарних дисциплін (ДГД) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Александрович Т. КОРДОЦЕНТРИЧНЕ СПРЯМУВАННЯ 2015.pdf | 210,47 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.