Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15172
Назва: Аналіз ринку авіаперевезень в Україні
Інші назви: Analysis of the air transport market in Ukraine
Автори: Пономаренко, Ігор Віталійович
Головачов, І. А.
Ключові слова: авіаперевезення
пасажирообіг
конкуренція
цифровий маркетинг
цільова аудиторія
авиаперевозки
пассажирооборот
конкуренция
цифровой маркетинг
целевая аудитория
air travel
passenger traffic
competition
digital marketing
target audience
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Пономаренко І. В. Аналіз ринку авіаперевезень в Україні [Електронний ресурс] / І. В. Пономаренко, І. А. Головачов // Інфраструктура ринку. – 2019. – Вип. 35. – С. 262-266. – Режим доступу: http://market-infr.od.ua/uk/35-2019
Source: Інфраструктура ринку
Market Infrastructure
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто особливості розвитку сучасного ринку авіаперевезень. Визначено основні соціально-економічні та політичні фактори, які деструктивно вплинули на розвиток галузі впродовж 2014-2015 рр. Окреслено основні тренди функціонування ринку авіаперевезень у посткризовий період в Україні. Визначено ключові національні та міжнародні компанії, що здійснюють перевезення пасажирів авіатранспортом в середині країни та за зовнішніми маршрутами. Доведено перспективність вдосконалення національного ринку авіаперевезень та можливості щодо інвестування у його розвиток з боку вітчизняних та міжнародних компаній. Визначено взаємозв’язок між рівнем купівельної спроможності населення та обсягами авіаперевезень в сучасних умовах. Розкрито основні риси та специфіку функціонування лоукостів в Україні, що пов’язано з соціально-економічною ситуацією в державі. Доведено важливість використання цифрового маркетингу авіакомпаніями для забезпечення достатнього рівня конкурентоспроможності. Представлено основні інструменти цифрового маркетингу, які використовуються для оптимізації комунікацій з клієнтами.
В статье рассмотрены особенности развития современного рынка авиаперевозок. Определены основные социально-экономические и политические факторы, которые деструктивно повлияли на развитие отрасли в течение 2014-2015 гг. Определены основные тренды функционирования рынка авиаперевозок в посткризисный период в Украине. Определены ключевые национальные и международные компании, осуществляющие перевозки пассажиров авиатранспортом внутри страны и по внешним маршрутам. Доказана перспективность развития национального рынка авиаперевозок и возможности инвестирования в его развитие со стороны отечественных и международных компаний. Определена взаимосвязь между уровнем покупательной способности населения и объемами авиаперевозок в современных условиях. Раскрыты основные черты и специфика функционирования лоукостов в Украине, что связано с социально-экономической ситуацией в государстве. Доказана важность использования цифрового маркетинга авиакомпаниями для обеспечения достаточного уровня конкурентоспособности. Представлены основные инструменты цифрового маркетинга, которые используются для оптимизации коммуникаций с клиентами.
The features of development of the modern air transportation market are considered in the article. The main socio-economic and political factors that destructively affected the development of the industry during 2014-2015 are identified. The gradual stabilization of the situation in Ukraine has enabled the country's leadership to take an active part in the opening of new airports, as well as in the implementation of a strategy for the development of infrastructure in the air transport market, which should help increase passenger traffic. The main trends of functioning of the air transport market in the post-crisis period in Ukraine are outlined. The key national and international companies are engaged in the transportation of passengers by air transport in the middle of the country and on external routes. Prospects for development of the national air transportation market and opportunities for investment in its development by domestic and international companies have been proved. The relationship between the level of purchasing power of the population and the volume of air transportation in the current conditions is determined. The basic features and specifics of the functioning of low-cost airline in Ukraine are revealed, which is related to the socio-economic situation in the country. The importance of using digital marketing by airlines to ensure a sufficient level of competitiveness has been proven. The existence of significant competition in the air transportation market in Ukraine requires the company to implement complex marketing strategies that enable it to search for the target audience and establish communications on a long-term basis. Considering the specifics of the development of modern technologies, it is envisaged to make contacts with potential clients through digital channels, first of all on the Internet. In this aspect, digital marketing, which is used by the vast majority of airlines in today's world, is playing an important role. The basic digital marketing tools that are used to optimize customer communications are presented. In order to maximize contacts, it is advisable to use a variety of tools that are combined by the company in the context of a digital marketing strategy in accordance with the specifics of the activity, range of services and socio-economic characteristics of potential customers.
DOI: 10.32843/infrastruct35-41
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15172
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2519-2868
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
43.pdf329,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.