Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15041
Title: | Corporate university as a basis for the formation of highly qualified human resources for strategic management of financial and economic security of business entities |
Other Titles: | Корпоративний університет як базис формування висококваліфікованих кадрів для стратегічного управління фінансово-економічною безпекою суб'єктів господарювання |
Authors: | Natroshvili, Svitlana |
Keywords: | corporate university educational service staff human resources management risks financial and economic security корпоративний університет освітня послуга персонал кадровий потенціал управління ризики фінансово-економічна безпека |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Natroshvili S. Corporate university as a basis for the formation of highly qualified human resources for strategic management of financial and economic security of business entities / S. Natroshvili // Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky national university. Еconomic sciences. – 2019. – Issue 4. – P. 4-13. |
Source: | Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky national university. Еconomic sciences Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Економічні науки |
Abstract: | In a transformational economy, increasing instability of the external environment, increasing threats and risks, the effective development of domestic business structures depends to a large extent on the level of knowledge and skills required by their staff. Higher education and the creation of a national network of specialist training and retraining facilities in line with market needs should be a key sector of ensuring national competitiveness and financial and economic security of domestic enterprises in the creative economy. For a number of reasons, domestic higher education institutions annually have a shortage of entrants, and the business is in dire need of highly qualified specialists, whose level and quality of training meet the current needs of production. The priority direction for solving this problem is the creation of corporate universities, which are a field of transfer, development, processing of new knowledge and social experience in the field of "higher education institution ‒ business". Various models (forms) of corporate universities fulfill the main mission: training and retraining of personnel for modern business, ensuring their financial and economic security, in particular. Впровадження принципів стратегічного управління до організаційної моделі закладів вищої освіти потребує розробки наукового та методологічного інструментарію, що можливий до застосування у різних економічних ситуаціях. При цьому в процесі управління закладом вищої освіти (ЗВО) необхідно враховувати специфіку його ринкового продукту – освітньої послуги. В креативній економіці основною цінністю в процесі виробництва є не обладнання, не технології (за наявності фінансового ресурсу їх можна придбати або у короткі терміни створити), а саме творча людина. В країнах-лідерах компанії ведуть доволі жорстку боротьбу за креативних працівників. Їм створюють усі умови для забезпечення комфортної трудової діяльності, включаючи підвищення кваліфікації за рахунок компанії. В процесі інтегрування України в європейське суспільство вітчизняні заклади вищої освіти при реформуванні своєї системи управління та навчального процесу концентрують свою увагу саме на впровадженні досвіду європейських колег. Проте треба розуміти, що європейські заклади освіти не є еталонними, вони також мають свої проблеми та недоліки, які треба враховувати та намагатися мінімізувати їх негативний вплив на розвиток української освітньої системи. В умовах глобалізаційних викликів та зростання нестабільності зовнішнього середовища, ефективний розвиток вітчизняних підприємницьких структур значною мірою залежить від рівня забезпеченості їх персоналом необхідного рівня знань та кваліфікації. Однак більшість українських випускників, за твердженням роботодавців, не мають потрібних професійних та ділових навичок. Мета дослідження – на основі аналізу практичного досвіду діяльності зарубіжних і вітчизняних корпоративних університетів показати їх переваги перед традиційними вишами у формуванні висококваліфікованих кадрів для забезпечення фінансово-економічної безпеки підприємств, зокрема. В умовах трансформаційної економіки, зростання нестабільності зовнішнього середовища, збільшення загроз і ризиків ефективний розвиток вітчизняних підприємницьких структур значною мірою залежить від рівня забезпеченості їх персоналом необхідного рівня знань та кваліфікації. Ключовим сектором забезпечення національної конкурентоспроможності та фінансово-економічної безпеки вітчизняних підприємств в креативній економіці має стати вища освіта, а також створення національної мережі закладів підготовки та перепідготовки фахівців відповідно до потреб ринку. Через низку причин вітчизняні заклади вищої освіти щорічно мають недобір вступників, а бізнес відчуває гостру потребу у висококваліфікованих фахівцях, рівень і якість підготовки яких відповідає сучасним потребам виробництва. Доведено, що одним з пріоритетних напрямів вирішення проблеми підвищення рівня якості освіти є створення корпоративних університетів, які дозволять набути персоналу підприємства саме тих знань, вмінь і навиків, що потрібні підприємницькій структурі для підвищення ефективності її функціонування, конкурентоспроможності та забезпечення фінансово-економічної безпеки. Запропонований опис корпоративних університетів дає змогу скласти уявлення про різноманітність можливих моделей (форм) їхнього функціонування. Проте всі вони виконують основну місію: підготовку і перепідготовку кадрів для сучасного бізнесу, забезпечуючи їх фінансово-економічну безпеку, зокрема. В Україні спостерігається дисбаланс між показниками підготовки фахівців та потребою ринку праці в цих фахівцях. Заклади професійної освіти орієнтовані на підготовку фахівців модних спеціальностей (юристів, економістів, психологів, дизайнерів, менеджерів та ін.), оскільки це дозволяє підтримувати попит на освітні послуги. Часто такі випускники мають недостатні професійні навики, оскільки їх підготовкою займаються, зокрема, непрофільні освітні заклади, без належних наукових шкіл та відповідної навчальної бази. За таких умов відомі іноземні компанії (транснаціональні корпорації), що працюють в Україні, самостійно навчають співробітників, яких приймають на роботу. Сучасні корпоративні університети – це не тільки навчальні заклади, а, в першу чергу, інкубатори інноваційних ідей, які в разі їх успішності в подальшому можуть бути реалізованими самою підприємницькою структурою. |
DOI: | 10.31651/2076-5843-2019-4-4-13 |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15041 |
Faculty: | Інститут комп'ютерних технологій та дизайну |
Department: | Кафедра комп'ютерної інженерії та фундаментальних дисциплін |
ISSN: | 2707-5036 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Кафедра комп'ютерної інженерії та фундаментальних дисциплін (КІФД) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Natroshvili_2019_4.pdf | 775,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.