Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10292
Title: | Сценарії розвитку вищої освіти: глобальний контекст та стратегія України |
Other Titles: | Сценарии развития высшего образования: глобальный контекст и стратегия Украины Scenarios of higher education: global context and strategy of Ukraine |
Authors: | Антонюк, Лариса Л. Ільницький, Денис О. |
Keywords: | прогноз університет економіка знань майбутнє методологія чинники форсайт университет экономика знаний будущее методология факторы forecast foresight university knowledge economy future methodology factors |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Антонюк Л. Л. Сценарії розвитку вищої освіти: глобальний контекст та стратегія України / Л. Л. Антонюк, Д. О. Ільницький // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2018. - Спецвипуск : Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України : матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції (5 жовтня 2018 р., м. Київ). - С. 203-227. |
Source: | Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки |
Abstract: | Робота присвячена систематизації сценаріїв розвитку вищої освіти для формування більш обґрунтованого базису розробки стратегії підвищення її міжнародної конкурентоспроможності. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю розробки якісної стратегії розвитку вищої освіти України. Основними складовими дослідження стали узагальнення методологічної бази сценарних досліджень (сценарне планування, методика Делфі, економіко-математичне моделювання, альтернативні типології, аналіз стратегічного сценарію), ідентифікації системи чинників, що визначають майбутній стан системи вищої освіти (соціальні, економічні, політичні, середовище та технологічні) та виявленню характерних рис найбільш відомих сценаріїв розвитку вищої освіти (порівняльні, національні, інституційні, політичні, технологічні). Зроблено висновок про передумови, особливості та наслідки формування сценаріїв розвитку вищої освіти України. Еклектичність, притаманна соціально-економічним системам, має бути врахована авторами сценаріїв майбутнього вищої освіти будь-якої країни. Процес формування сценаріїв демонструє діалектичність сучасної вищої освіти, що обумовлює актуальність підвищеної уваги до неї як чинника конкурентоспроможності націй та компаній. Формування консенсусного сценарію розвитку системи вищої освіти потребує підвищеної уваги таким ключовим компонентам як людина та технології. Работа посвящена систематизации сценариев развития высшего образования для формирования более обоснованного базиса разработки стратегии повышения ее глобальной конкурентоспособности. Актуальность исследования обусловлена необходимостью разработки качественной стратегии развития высшего образования Украины. Основными составляющими исследования стали обобщения методологической базы сценарных исследований (сценарное планирование, методика Делфи, экономико-математическое моделирование, альтернативные типологии, анализ стратегического сценария), идентификации системы факторов, определяющих будущее состояние системы высшего образования (социальные, экономические, политические, среда и технологические) и выявлению характерных особенностей сценариев развития высшего образования (сравнительные, национальные, институциональные, политические, технологические). Сделан вывод о предпосылках, особенностях и последствиях формирования сценариев развития высшего образования Украины. Эклектичность, присущая социально-экономическим системам, должна быть учтена авторами сценариев развития высшего образования будущего любой страны. Процесс формирования сценариев демонстрирует диалектичность современного высшего образования, что обусловливает актуальность повышенного внимания к ней как фактора конкурентоспособности наций и компаний. Формирование консенсусного сценария развития системы высшего образования требует повышенного внимания таким ключевым компонентам как человек и технологии. The paper is devoted to the systematization of scenarios for the development of higher education in order to form a more reasonable basis for developing a strategy for improvement its global competitiveness. The relevance of the research is due to the need to develop a qualitative strategy for the development of higher education in Ukraine. The main components of the study were generalization of the methodological basis of scenario studies (scenario planning, Delphi methodology, econometric modelling, alternative typologies, analysis of the strategic scenario), identification of the system of factors, which determine the future state of the higher education system (social, economic, political, environmental and technological) and the identification of the characteristics of scenarios for the development of higher education (comparative, national, institutional, political, technological). As a conclusion, the paper gives the preconditions, peculiarities and consequences of the formation of scenarios for the development of higher education in Ukraine. The eclecticism inherent in socioeconomic systems should be considered by the authors of the future of higher education scenarios in any country. The process of forming scenarios demonstrates the dialectics of modern higher education,which determines the relevance of increased attention to it as a driver of the competitiveness of nations and companies. The formation of a consensus scenario for the development of a higher education system requires increased attention to such key components as people and technology. |
URI: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10292 |
ISSN: | 2413-0117 |
Appears in Collections: | Наукові публікації (статті) Вісник КНУТД Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EOEMIR2018_P203-227.pdf | 2,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.