Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32069
Назва: Інтеграція інформаційних технологій у маркетингові дослідження ринкової конкурентоспроможності підприємств
Інші назви: Integration of information technologies in marketing research of market competitiveness of enterprises
Автори: Квіта, Галина Миколаївна
Шіковець, Катерина Олексіївна
Смольский, Максим Романович
Ключові слова: інформаційні технології
маркетингові дослідження
конкурентоспроможність підприємств
competitiveness of enterprises
information technologies
marketing research
Дата публікації: жов-2025
Бібліографічний опис: Квіта Г. М. Інтеграція інформаційних технологій у маркетингові дослідження ринкової конкурентоспроможності підприємств / Г. М. Квіта, К. О. Шіковець, М. Р. Смольский // Інфраструктура ринку. – 2025. – № 86. – С. 204–209. – DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct86-33.
Source: Інфраструктура ринку
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається роль та значення інтеграції інформаційних технологій у процес маркетингових досліджень ринкової конкурентоспроможності підприємств. Проаналізовано сучасні ІТ-інструменти, такі як системи CRM, аналітика великих даних, штучний інтелект і цифрові платформи, що дозволяють підвищити ефективність збору, обробки та інтерпретації маркетингової інформації. Ринок страхування України у 2025 році демонструє стійку динаміку. Спостерігається значний приріст премій, потужні виплати й високу концентрацію ринку. В статті проведено конкурентний аналіз компаній ринку страхування України, визначено основні конкуренти та ключові показники для порівняння. Виконано нормалізацію даних і побудовано лепесткову діаграму, яка відображає порівняльний аналіз між компаніями за різними критеріями. Конкурентний аналіз компанії показав, що АТ «СК «ІНГО» впевнено займає сильну конкурентну позицію, поступаючись лише одному з учасників ринку – компанії «УНІКА». Підвищення ефективності управління активами, кадрового потенціалу та розширення ринкової частки дозволить компанії зміцнити свої позиції та скоротити розрив із лідером. Подібний комплексний підхід до оцінки забезпечує об’єктивне бачення ринкової ситуації та може бути використаний для формування стратегій розвитку компаній у конкурентному середовищі.
The article examines the role and importance of integrating information technologies into the process of marketing research of the market competitiveness of enterprises. Modern IT tools, such as CRM systems, big data analytics, artificial intelligence, and digital platforms, are analyzed, which allow increasing the efficiency of collecting, processing, and interpreting marketing information. Special attention is paid to the impact of digital transformation on strategic planning and decision-making regarding the competitive advantages of an enterprise. It is emphasized that the implementation of IT in marketing activities contributes to a deeper understanding of consumer needs, a prompt response to market changes, and an increase in the overall market stability of the enterprise. The Ukrainian insurance market in 2025 demonstrates stable dynamics. There is a significant increase in premiums, strong payouts, and high market concentration. It should be noted that when choosing an insurer, it is worth using ratings, financial indicators and real customer stories. A competitive analysis of companies in the Ukrainian insurance market was conducted, the main competitors and key indicators for comparison were identified. Data normalization was performed and a pie chart was constructed, which reflects a comparative analysis between companies according to various criteria. It should be noted that JSC “Insurance Company “INGO” is part of the group of the largest insurance companies in Ukraine operating in the risk (non-life) insurance segment. The company's main competitors on the Ukrainian market as of 2024–2025 are: ARCH Insurance, UNIQA, PZU Ukraine, TAS Insurance, Knyazha VIG, ASKA, Oranta, VUSO. The analysis showed that JSC “Insurance Company “INGO” confidently occupies a strong competitive position, inferior only to one of the market participants – the company “UNIQA”. Improving the efficiency of asset management, human resources and expanding market share will allow the company to strengthen its position and reduce the gap with the leader. Such a comprehensive approach to assessment provides an objective view of the market situation and can be used to form development strategies for companies in a competitive environment.
DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct86-33
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32069
Faculty: Факультет економіки та управління
Department: Кафедра маркетингу
ISSN: 2519-2868(online)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Статьья КвітГ ШіковецьК.pdf323,8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.