Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31166
Назва: Urban brand design through the transformation of Historical Heritage: A Typological Framework
Автори: Liu, Qing
Shmelova-Nesterenko, Oleksandra
Ключові слова: cultural heritage
typography
urban brand visual design
historical sites
visual identity design
colors
graphic design
logo design
Дата публікації: 4-кві-2025
Видавництво: Київський національний університет технологій та дизайну
Бібліографічний опис: Liu Q. Urban brand design through the transformation of Historical Heritage: A Typological Framework / Q. Liu, O. Shmelova-Nesterenko // Актуальні проблеми сучасного дизайну : збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 4 квітня 2025 року. – У 3-х т. – Т. 2. – Київ : КНУТД, 2025. – С. 173-176.
Короткий огляд (реферат): This paper examines the integration of historical heritage into urban brand design using a typological approach. Through qualitative analysis and diverse case studies, the research identifies distinct ways for applying heritage to key visual elements, such as logos, color palettes, and auxiliary graphics. The study reveals that, when effectively leveraged, historical sites can be transformed into strategic brand assets that enhance local identity and global competitiveness. The findings offer a comprehensive framework for understanding heritage-driven design strategies, providing valuable insights for urban planners and designers to create more resonant and sustainable city brand identities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/31166
Розташовується у зібраннях:Актуальні проблеми сучасного дизайну

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Том 2_2025-173-176.pdf703,9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.