Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28234
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМихайлова, Р. Д.uk
dc.contributor.authorБулгакова, Т. В.uk
dc.date.accessioned2024-11-25T22:19:25Z-
dc.date.available2024-11-25T22:19:25Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationМихайлова Р. Д. Мотив троянди у творчості Сальвадора Далі [Текст] / Р. Д. Михайлова, Т. В. Булгакова // Art and Design. - 2024. - № 3 (27). - С. 233-242.uk
dc.identifier.issn2617-0272
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28234-
dc.description.abstractМета статті – проаналізувати твір С. Далі "Медитативна троянда"; розкрити його узагальнені образні сенси як відображення об’єктивних (зміна світоглядної парадигми у післявоєнний період) та суб’єктивних (творчі методи митця‐сюрреаліста) якостей мистецького процесу середини ХХ ст. Дослідження ґрунтується на соціокультурній, порівняльно‐історичний, історико-теоретичній, емпіричній методології, використовуються також методи аналізу, синтезу, моделювання/припущення. Аналіз твору Сальвадора Далі "Медитативна троянда" (1958) відображає зміни у суспільному житті європейської спільноти, що знайшли втілення у філософсько‐світоглядному плані. У мистецтві авангарду цей процес знайшов вираз образах сюрреалізму, де змістовне навантаження доводять смислові формули, здатні передавати те, що в реальному житті полишено форми. У творчості С. Далі живописне полотно перетворюється на об’єкт, специфіку якого складають нашарування ідей, контраверсійність, емоційна контрастність, епатажність, множинне багатоголосся, переплетення концептів. При цьому сам художник постає у динаміці вияву власної ідентичності, актуалізованому через функцію митця‐модератора культури. На цьому тлі мотив троянди у творчості С. Далі унаочнює результат еволюції традиційних тем художньої культури, що змінило смислові інтерпретації від показу реалій буття до абстрагування від тих самих реалій за формулою-знаком. Звернення лідера сюрреалізму С. Далі до мотиву троянди відображає як суб’єктивно‐інтелектуальні творчі пошуки митця у 40‐60ті рр. ХХ ст., так і об’єктивні загальнокультурні та художні орієнтири цього часу. Наукова новизна дослідження полягає у вивченні твору С. Далі "Медитативна троянда" як мистецького відгуку художника‐сюрреаліста на світоглядно‐значєннєві та соціально‐політичні зміни середини ХХ ст. Практична значущість дослідження обумовлена поглибленням навичок роботи з матеріалом модерністського мистецтва ХХ ст., а саме зразками сюрреалістичного стилістичного напрямку. Матеріали роботи можуть бути використані в навчальному процесі та практичній діяльності художників та дизайнерів як приклад інтерпретації образотворчого рослинного мотиву, що має довготривалу історію використання.uk
dc.description.abstractAnalyze the work of S. Dalí "Meditating Rose"; to reveal its generalized figurative meanings as a reflection of the objective (change in worldview paradigm in the post-war period) and subjective (creative methods of the surrealist artist) qualities of the artistic process of the middle of the 20th century. The research is based on socio-cultural, comparative-historical, historical-theoretical, empirical methodology, methods of analysis, synthesis, modeling/assumptions are also used. The analysis of Salvador Dalí's work "Meditating Rose" (1958) reflects the changes in the social life of the European community, which were reflected in the philosophical-worldview plan. In the art of the avant-garde, this process found expression in the works of surrealism, where the content load is shifted towards meaningful formulas capable of conveying that which in real life has been abandoned. In S.Dali's work, the canvas turns into an object, the specifics of which are the layering of ideas, controversiality, emotional contrast, shockingness, multiple polyphony, interweaving of concepts. At the same time, the artist himself appears in the dynamics of the search for his own identity, actualized through the function of the artist-moderator of culture. Against this background, the interpretation of the rose motif in S. Dalí's work appears as a result of the evolution of traditional themes of artistic culture, which changed the semantic interpretations from the desire to visualize the realities of being to the desire to abstract from realities according to the formula-sign. Surrealism leader S. Dali's appeal to the rose motif reflects both the subjective-intellectual creative searches of the artist in the 40s and 60s of the 20th century, as well as the objective general cultural guidelines of that time in the artistic process. Scientific novelty of the research consists in the study of S. Dali's work "Meditational Rose" as an artistic response of the surrealist artist to the worldview-meaningful and social-political changes of the middle of the 20th century. Practical significance of the study is due to the deepening of the skills of working with the material of modernist art of the 20th century, namely, examples of the surrealist stylistic direction. The materials of the work can be used in the educational process and practical activities of artists and designers as an example of the interpretation of a pictorial plant motif that has a long history of use.en
dc.languageuk
dc.subjectвізуальний образuk
dc.subjectмодернізмuk
dc.subjectсюрреалізмuk
dc.subjectрослинні мотиви живопису та графікиuk
dc.subjectсхідна культураuk
dc.subjectтворчі процеси середини ХХ ст.uk
dc.subjectтворчість Сальвадора Даліuk
dc.subjectvisual imageen
dc.subjectmodernismen
dc.subjectsurrealismen
dc.subjectplant motifs of painting and graphicsen
dc.subjecteastern cultureen
dc.subjectcreative processes of the middle of the 20th centuryen
dc.subjectthe work of Salvador Dalien
dc.titleМотив троянди у творчості Сальвадора Даліuk
dc.title.alternativeRose motif in the work of Salvador Dali
dc.typeArticle
local.contributor.altauthorMykhailova, R. D.en
local.contributor.altauthorBulgakova, T. V.en
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 3 (27)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2024.3.19
local.subject.method0
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design
Кафедра дизайну інтер'єру і меблів (ДІМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2024_N3_P233-242.pdf297,33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.