Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28161
Назва: | Інструментарій оцінювання ефективності ЗВО в системі стратегічного управління |
Інші назви: | Tools for assessing the effectiveness of the call in the strategic management system |
Автори: | Тарасенко, О. С. |
Ключові слова: | стратегічний потенціал ЗВО концептуальна модель управління розвитком ЗВО конкурентоспроможність ефективність діяльності strategic potential of higher education institutions conceptual model of management of higher education institutions development competitiveness efficiency |
Дата публікації: | 24-лип-2024 |
Бібліографічний опис: | Тарасенко О. С. Інструментарій оцінювання ефективності ЗВО в системі стратегічного управління [Електронний ресурс] / О. С. Тарасенко // Економіка та суспільство. – 2024. – Вип. 64. – С. 1-11. – Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4295 |
Source: | Економіка та суспільство Economy and Society |
Короткий огляд (реферат): | Удосконалення інструментарію оцінювання та пошук методів підвищення ефективності діяльності закладів вищої освіти (ЗВО) визначено одним із ключових завдань розвитку та забезпечення їх конкурентоспроможності в умовах євроінтеграційних процесів у сфері освіти, що відбуваються на тлі посилення загроз і ризиків, зумовлених військовою агресією росії проти України. Метою статті є удосконалення інструментарію оцінювання ефективності ЗВО в системі стратегічного управління закладом вищої освіти. Для досягнення цілей статті було використано: методи діалектичний, структурно-логічного та ситуаційного аналізу; системний та комплексний підходи, теорія бажаності. За результатами проведеного дослідження: обґрунтовано поняття стратегічного потенціалу з позицій спроможності ЗВО щодо залучення, інтеграції і реконфігурації необхідних ресурсів і їх комбінацій для досягнення стратегічних цілей; запропоновано концептуальну модель управління розвитком ЗВО, яка передбачає врахування передумов і чинників розвитку закладу вищої освіти у взаємозв’язку зі стратегічними цілями і результатами діяльності через призму ефективності процесу управління та забезпечення конкурентоспроможності; систематизовано показники ефективності ЗВО в контексті управління конкурентоспроможністю; формалізовано інтегральний показник ефективності діяльності ЗВО з урахуванням внеску структурних підрозділів в загальну суму зароблених закладом вищої освіти коштів. Зроблено висновок про необхідність розвитку інструментарію оцінювання ефективності ЗВО. The article is devoted to the development of proposals for improving the evaluation tools and searching for methods to improve the efficiency of higher education institutions. To achieve the objectives of the article, the following methods were used: dialectical, structural-logical and semantic analysis; systemic and complex approaches, desirability theory, situational and systemic analysis. The importance of ensuring the ability of the higher education system to function in the conditions of war, the possibility of restoring its potential in the post-war period and development in the coordinates of the European integration course chosen by the country is substantiated. It is concluded that it is necessary for higher education institutions to mobilise internal resources in the face of a multitude of negative factors. At the present stage, the results of functioning of Ukrainian higher education institutions have been negatively affected by: destruction of the infrastructure of higher education institutions; forced migration of some teachers and students; low level of financial support of universities in the context of a growing budget deficit; weak motivation of society and business to invest in the educational sector. It is established that ensuring the effectiveness of higher education institutions is the basis for preserving their potential and achieving competitiveness. To solve the problems of performance management, it is necessary to identify and measure both external factors of formation and preconditions, the presence or absence of which determines the potential development capabilities of the HEI as a system. According to the results of the study: the concept of strategic potential as a level of HEI capacity to attract, integrate and reconfigure the necessary resources and their combinations to achieve strategic goals formalised in key performance and efficiency indicators is substantiated; a conceptual model for managing the development of higher education institutions has been proposed, which provides for taking into account the prerequisites and factors of development of higher education institutions in relation to strategic goals and performance through the prism of efficiency of the management process and ensuring competitiveness; indicators of efficiency of higher education institutions in the context of competitiveness management have been systematised; an integral indicator of the efficiency of higher education institutions is formalised according to the criterion of the contribution of higher education units to the total amount of funds earned by the higher education institution. It is concluded that there is a need to develop tools for assessing the efficiency of higher education institutions, in particular, to clarify the evaluation criteria and choose a method for standardising single performance indicators within each group. |
DOI: | 10.32782/2524-0072/2024-64-86 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28161 |
Faculty: | Факультет управління та бізнес-дизайну |
Department: | Кафедра управління та смарт-інновацій |
ISSN: | 2524-0072 (оnline) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Економіка-та-суспільство-4295-Текст-статті-4202-1-10-20240806.pdf | Удосконалення системи оцінювання, пошук методів, техноло- гій та інструментарію управління ефективністю ЗВО в умовах загроз та ризиків, що особливо загострилися під час розв’язаної російською федерацією війни проти України, належать до кола завдань, які потребують вирішення на етапі реформування національної системи вищої освіти в координатах обраного країною євроінтеграційного курсу. | 343,29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.