Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28123
Назва: Конкурентоспроможність підприємств сфери послуг в умовах смарт-економіки
Інші назви: Competitiveness of service sector enterprises in the conditions of the smart economy
Автори: Шацька, Зорина Ярославівна
Тесленко, А. В.
Ключові слова: смарт-економіка
сфера послуг
конкурентоспроможність
сервіс
стратегія
клієнт
ринок
smart economy
service sector
competitiveness
service
strategy
client
market
Дата публікації: 19-вер-2024
Бібліографічний опис: Шацька З. Я. Конкурентоспроможність підприємств сфери послуг в умовах смарт-економіки [Електронний ресурс] / З. Я. Шацька, А. В. Тесленко // Ефективна економіка. – 2024. – № 9. – С. 1-14. – URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/4634
Source: Ефективна економіка
Efektyvna ekonomika
Короткий огляд (реферат): В статті досліджено стан ринку надання послуг з ремонту побутової техніки в Україні. Доведено, що ринок надання послуг з ремонту побутової техніки, який є складовою частиною ринку споживчих послуг в Україні є досить розвиненим. З’ясовано, що обладнання побутової техніки є невід'ємною частиною побуту населення, яке потребує періодичного ремонту, тому попит на послуги з ремонту побутової техніки постійно зростає. Однак, за даними опитування вітчизняних підприємств сфери послуг, проведеного у 2024 р., встановлено тенденцію до зменшення споживчого попиту на дані послуги. З’ясовано, що індикатор ділової впевненості у сфері послуг знизився на 1,8 відсоткових пункти у порівнянні з IV кварталом 2023 року, індикатор ділової впевненості у сфері фінансових послуг знизився на 9,6 відсоткових пункти, досягнувши мінус 3,3%. Опитання вітчизняних підприємств сфери послуг у жовтні-грудні 2023 року показало, що бізнес-ситуація погіршилась у 24%, а попит на послуги знизився на 23%. Визначено чинники, що стримують діяльність підприємств сфери послуг, до яких віднесено: недостатній попит, нестача робочої сили, площ та устаткування, а також фінансові обмеження. З метою забезпечення ефективності діяльності підприємств сфери послуг в сучасному конкурентному середовищі запропоновано використання стратегій конкурентоспроможності, таких як інформаційні, маркетингові та кваліфікаційні. Доведено, що від впровадження інформаційної стратегії підприємство сфери послуг може отримати від 15 до 50% прибутку. Від впровадження інформаційної та маркетингової стратегії може отримати від 15 до 30% прибутку. Зазначено, що у сфері послуг важливо поступово вводити нововведення в структурі вітчизняних підприємств сфери послуг на всіх стратегічних напрямах для підвищення їх конкурентоспроможності.
The article examines the state of the home appliance repair market in Ukraine. It has been proven that the market for the provision of home appliance repair services, which is a component of the consumer services market in Ukraine, is quite developed. It has been found that household appliances are an integral part of people's lives that require periodic repair, so the demand for household appliance repair services is constantly growing. However, according to the survey of domestic enterprises in the service sector conducted in 2024, a trend towards a decrease in consumer demand for these services has been established. It was found that the indicator of business confidence in the sphere of services decreased by 1.8 percentage points in comparison with the IV quarter of 2023, the indicator of business confidence in the sphere of financial services decreased by 9.6 percentage points, reaching minus 3.3%. A survey of domestic enterprises in the service sector in October-December 2023 showed that the business situation worsened by 24%, and the demand for services decreased by 23%. Factors restraining the activity of enterprises in the service sector are identified, which include: insufficient demand, lack of labor, space and equipment, as well as financial restrictions. In order to ensure the efficiency of service sector enterprises in the modern competitive environment, the use of competitiveness strategies, such as informational, marketing and qualification strategies, is proposed. It has been proven that from the implementation of an information strategy, a company in the service sector can receive from 15 to 50% of profit. From the implementation of an information and marketing strategy, you can get from 15 to 30% of profit. It is noted that in the service sector it is important to gradually introduce innovations in the structure of domestic enterprises in the service sector in all strategic areas to increase their competitiveness.
DOI: 10.32702/2307-2105.2024.9.15
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28123
Faculty: Інститут права та сучасних технологій
Department: Кафедра смарт-економіки
ISSN: 2307-2105
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра смарт-економіки (СЕ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шацька_Тесленко_стаття_2024.pdf460,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.