Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27795
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТарасенко, І. О.-
dc.contributor.authorТарасенко, О. С.-
dc.contributor.authorБатрак, О. В.-
dc.date.accessioned2024-10-25T11:08:01Z-
dc.date.available2024-10-25T11:08:01Z-
dc.date.issued2024-03-
dc.identifier.citationТарасенко І. О. Статистичний інструментарій інтегрального оцінювання стану зовнішнього середовища сфери вищої освіти / І. О. Тарасенко, О. С. Тарасенко, О. В. Батрак // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". – 2024. – № 3 (83), Т. 1. – С. 101-108.uk
dc.identifier.issn2520-2294 (print)uk
dc.identifier.issn2709-5444 (online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27795-
dc.description.abstractСтаттю присвячено розробленню інструментарію оцінювання стану зовнішнього середовища сфери вищої освіти. Передбачено використання методології статистики та теорії бажаності Е. Харрінгтона. Наведено результати аналізу наукових підходів українських вчених до визначення чинників та побудови інтегрального показника зовнішнього середовища сфери вищої освіти в Україні. Запропоновано класифікацію чинників зовнішнього середовища закладів вищої освіти з поділом на чинники-можливості і чинники-загрози. Найбільш суттєвими загрозами для розвитку вищої освіти визначено такі: потенційна кількість абітурієнтів; економічна нестабільність та бюджетний дефіцит, скорочення видатків на освіту; рівень платоспроможності населення; соціальна ситуація в умовах війни. До істотних чинників-можливостей віднесено: якість та темпи реформування вищої освіти; кон’юнктура ринку праці щодо попиту на випускників ЗВО; міжнародна співпраця між ЗВО, грантові можливості для закладів вищої освіти і науковців-дослідників. Залежно від співвідношення між чинниками-загрозами і чинниками-можливостями встановлено, що стан зовнішнього середовища може бути сприятливим, нейтральним або несприятливим. З використанням теорії бажаності Е. Харрінгтона запропоновано порядок приведення показників зовнішнього середовища (можливостей і загроз) до єдиної числової шкали. Представлено послідовність визначення рівня бажаності окремих показників зовнішнього середовища системи ЗВО України. Обґрунтовано модель інтегрального показника стану зовнішнього середовища, рівень якого залежить від балансу загроз і можливостей. Представлено результати оцінювання інтегрального показника зовнішнього середовища системи закладів вищої освіти України у 2023/2024 навчальному році. Зроблено висновок про переважання в досліджуваному періоді загроз над можливостями. Від’ємне значення інтегрального показника зовнішнього середовища у 2023/2024 році свідчить, що воно є несприятливим для розвитку ЗВО України через соціальні, політичні, економічні та демографічні наслідки повномасштабного вторгнення з боку Російської Федерації.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the development of tools for assessing the state of the external environment of higher education. The methodology of statistics and the theory of desirability by E. Harrington is used. The results of the analysis of scientific approaches of Ukrainian scientists to the definition of external environment factors and the construction of an integral indicator of the external environment of higher education in Ukraine are presented. A classification of the factors of the external environment of higher education institutions is proposed, dividing them into factors-opportunities and factors-threats. The most significant threats to the development of higher education are the following: potential number of entrants; economic instability and budget deficit, reduction of expenditures on education; level of solvency of the population; social situation in the conditions of war. Significant factors-opportunities include: quality and topics of higher education reform; labour market conditions in terms of demand for university graduates; international cooperation between universities, grant opportunities for universities and researchers. Depending on the correlation between the factors-threats and factors-opportunities, it is established that the state of the external environment can be favourable, neutral or unfavourable. Using E. Harrington’s theory of desirability, a procedure for bringing the indicators of the external environment (opportunities and threats) to a single numerical scale is proposed. The sequence of determining the level of desirability of individual indicators of the external environment of the Ukrainian higher education system is presented. The model of an integral indicator of the external environment, the level of which depends on the balance of threats and opportunities, is substantiated. The results of assessing the integral indicator of the external environment of the system of higher education institutions of Ukraine in the academic year 2023/2024 are presented. It is concluded that in the period under study, threats prevailed over opportunities. The negative value of the integral indicator of the external environment in 2023/2024 indicates that it is unfavourable for the development of Ukrainian higher education institutions due to the social, political, economic and demographic consequences of a full-scale invasion by the Russian Federation.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectсистема закладів вищої освітиuk
dc.subjectзовнішнє середовищеuk
dc.subjectзагрози розвитку вищої освітиuk
dc.subjectможливості розвитку вищої освітиuk
dc.subjectтеорія бажаностіuk
dc.subjectінтегральний показник стану зовнішнього середовищаuk
dc.subjectsystem of higher education institutionsuk
dc.subjectexternal environmentuk
dc.subjectthreats for the development of higher educationuk
dc.subjectopportunities for the development of higher educationuk
dc.subjecttheory of desirabilityuk
dc.subjectintegral indicator of the state of the external environmentuk
dc.titleСтатистичний інструментарій інтегрального оцінювання стану зовнішнього середовища сфери вищої освітиuk
dc.title.alternativeStatistical tools for integrated assessment of the state of the external environment of higher educationuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorTarasenko, Iryna-
local.contributor.altauthorTarasenko, Oleksiy-
local.contributor.altauthorBatrak, Olha-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceМіжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки"uk
local.sourceInternational scientific journal "Internauka". Series: "Economic sciences"uk
local.subject.facultyФакультет управління та бізнес-дизайнуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра фінансів та бізнес-консалтингуuk
local.identifier.doi10.25313/2520-2294-2024-3-9772uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17121451964034.pdf629,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.