Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26510
Назва: | The influence of Silk Road culture on modern design: artistic features of Chinese brocade patterns |
Інші назви: | Вплив культури Шовкового шляху на сучасний дизайн: художні особливості візерунків китайської парчі |
Автори: | Zhang, Feng Krotova, T. F. |
Ключові слова: | Шовковий шлях нематеріальна культурна спадщина парча візерунок мистецтво сучасний дизайн трансформація дизайнерська практика Silk Road intangible cultural heritage brocade pattern art contemporary design transformation design practice |
Дата публікації: | 2024 |
Бібліографічний опис: | Zhang Feng. The influence of Silk Road culture on modern design: artistic features of Chinese brocade patterns = Вплив культури Шовкового шляху на сучасний дизайн: художні особливості візерунків китайської парчі [Текст] / Zhang Feng, T. F. Krotova // Art and Design. - 2024. - № 1 (25). - С. 56-67. |
Source: | Art and Design |
Короткий огляд (реферат): | Мета роботи – проаналізувати вплив культури Шовкового шляху на стилістику парчевих візерунків китайських династій Тан і Мін, а також розглянути практики використання парчевих мотивів давніх династій у сучасному дизайні. На основі дослідження наукової літератури в цій статті порівнюються та аналізуються стилістичні характеристики візерунка з'єднаних намистин, мотивів квітів і трав, мотивів лотосу та хмари у контексті процесу формування та еволюції парчевих візерунків в епоху династії Тан. Також залучено методи образно-стилістичного, формального аналізу, методи систематизації та обробки результатів. Дослідження показало, що відкриття Шовкового шляху сприяло культурному обміну між Сходом і Заходом, а процвітання політики, економіки та культури за часів династії Тан сприяло урізноманітненню та розвитку орнаментації. Названі вище мотиви, завдяки інтеграції з іноземними культурами, сформували симетричну красу, криволінійну красу та символічні характеристики візерунків династії Тан. На прикладі творчості сучасного китайського дизайнера Чен Лівена показано трансформацію мотиву "Тигр нюхає троянду" та образу китайського тигра періоду династії Мін у розробку сучасних дизайнерських виробів. Ця стаття розкриває історичну еволюцію популярних візерунків парчі в Китаї періодів династій Тан і Мін, узагальнює їх унікальний художній стиль і надає натхнення для сучасного інноваційного дизайну одягу. Значення цього дослідження полягає в наданні історичних даних для інтеграції етнічних культур, у збагаченні вивчення культури Шовкового шляху та демонстрації загальних характеристик і процесу еволюції візерунків династій Тан і Мін. This study aims to analyze the influence of Silk Road culture on the style of brocade patterns in the Tang and Ming Dynasties of China, as well as to consider the practices of using brocade motifs of ancient dynasties in modern design. Based on the research of scientific literature, this article compares and analyses the stylistic characteristics of brocade patterns: connected beads, curly grass, treasure and cloud; the analysis makes it possible to trace the process of formation and evolution of brocade patterns in the Tang Dynasty. The methods of figurative and stylistic, formal analysis, methods of systematisation, and processing of results are also involved. The study pointed out that the opening of the Silk Road promoted cultural exchanges between East and West, and the prosperity of politics, economy, and culture in the Tang Dynasty promoted the diversity and development of patterns. The above-mentioned motives, through integration with foreign cultures, formed symmetrical beauty, curvilinear beauty, and symbolic characteristics of Tang Dynasty patterns. In the example of the creativity of the modern Chinese designer Chen Liwen, the transformation of the motif "Tiger Sniffs the Rose" and the image of the Chinese tiger of the Ming Dynasty period in the development of modern design products is shown. This article reveals the historical evolution of the popular brocade patterns in the Tang and Ming Dynasties of China, summarizes his unique artistic style, and provides inspiration for contemporary clothing innovation design. The significance of this study lies in providing historical data for the integration of ethnic cultures and demonstrating the overall characteristics and evolution process of the Tang and Ming Dynasties patterns. |
DOI: | 10.30857/2617-0272.2024.1.5 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26510 |
ISSN: | 2617-0272 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design Кафедра мистецтва та дизайну костюма (МДК) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2024_N1_P056-067.pdf | 745,85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.