Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26287
Назва: Peculiarities of the formation of the domestic model of corporate social responsibility in institutions of higher education
Інші назви: Особливості формування вітчизняної моделі корпоративної соціальної відповідальності у закладах вищої освіти
Автори: Hanushchak-Yefimenko, L. M.
Arabuli, Svitlana
Fastovets, N.
Ключові слова: заклади вищої освіти
корпоративне управління
корпоративна соціальна відповідальність
моделювання
сталий розвиток
higher education institutions
corporate governance
corporate social responsibility
modeling
sustainable development
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Hanushchak-Yefimenko L. M. Peculiarities of the formation of the domestic model of corporate social responsibility in institutions of higher education = Особливості формування вітчизняної моделі корпоративної соціальної відповідальності у закладах вищої освіти [Текст] / L. M. Hanushchak-Yefimenko, S. I. Arabuli, N. Fastovets // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2023. - № 6 (17). - С. 158-165.
Source: Журнал стратегічних економічних досліджень
Короткий огляд (реферат): Незважаючи на те, що в Україні корпоративна соціальна відповідальність знаходиться в стадії становлення, в важкі воєнні роки можна констатувати підвищений суспільний інтерес до формування конкретних її моделей у закладах вищої освіти. В статті наведено результати аналізування історичних та сучасних умов формування економічної природи корпоративної соціальної відповідальності, Визначено категорію та особливості формування вітчизняної моделі корпоративної соціальної відповідальності в закладах вищої освіти. Досліджено практики застосування корпоративної соціальної відповідальності на основі зіставлення основних концепцій розвитку КСВ у світовій та національній економіці. Визначення історичних та сучасних умов формування економічної природи КСВ дозволило виявити наявність сталого прогресу, що втілюється в послідовній зміні різноманітних підходів, появі нового та наповненні новим змістом базового категоріального апарату, альтернативність щодо вирішення завдань соціально відповідального розвитку, історичний тренд якого проявляється в зниженні рівня "нормативності", перенесення акценту із загальнофілософських та моральних аспектів до управлінських, формування нової парадигми "принципи → процеси → результати" на засадах прагматизму. Окреслено перспективи розвитку вітчизняної моделі корпоративної соціальної відповідальності в закладах вищої освіти. Визначено, що вітчизняна модель корпоративної соціальної відповідальності в закладах вищої освіти знаходиться на етапі формування, систематизовано фактори, що стримують становлення КСВ, зокрема, воєнний стан, відсутність державного стимулювання ініціатив КСВ, слабкість ринкових інститутів та відсутність чіткого нормативно-правового регулювання.
Despite the fact that corporate social responsibility is in its infancy in Ukraine, during the difficult war years, it is possible to state an increased public interest in the formation of specific models of it in higher education institutions. The article presents the results of the analysis of the historical and modern conditions of the formation of the economic nature of corporate social responsibility. The category and features of the formation of the domestic model of corporate social responsibility in higher education institutions are determined. The practice of applying corporate social responsibility was studied based on the comparison of the main concepts of CSR development in the global and national economy. The historical and modern conditions of the formation of the economic nature of CSR have been determined, it has been possible to reveal the presence of steady progress, which is embodied in the successive change of various approaches, the emergence of a new and filled with new content of the basic categorical apparatus, alternative solutions to the tasks of socially responsible development, the historical trend of which is manifested in the reduction of the level of "normativity", shifting the emphasis from general philosophical and moral aspects to managerial aspects, forming a new paradigm "principles → processes → results" based on pragmatism. The prospects for the development of the domestic model of corporate social responsibility in higher education institutions are outlined. It was determined that the domestic model of corporate social responsibility in institutions of higher education is at the stage of formation, the factors restraining the formation of CSR are systematized, in particular, the state of war, the lack of state stimulation of CSR initiatives, the weakness of market institutions and the absence of clear regulatory and legal regulation.
DOI: 10.30857/2786-5398.2023.6.16
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/26287
ISSN: 2786-5398
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра підприємництва та бізнесу (ПБ)
Журнал стратегічних економічних досліджень
Кафедра приватного та публічного права (ППП)
Кафедра технології моди (ТМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
JSED_2023_N6(17)_P158-165.pdf380,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.