Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24776
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorShmelova-Nesterenko, Oleksandra-
dc.contributor.authorZhou, Huitong-
dc.contributor.authorKosenko, Danylo-
dc.date.accessioned2023-09-28T08:09:21Z-
dc.date.available2023-09-28T08:09:21Z-
dc.date.issued2023-05-30-
dc.identifier.citationShmelova-Nesterenko O. Ye. Research on the application of urban image design in cultural and creative products [Електронний ресурс] / O. Ye. Shmelova-Nesterenko, Zhou Huitong, D. Yu. Kosenko // SWorldJournal. – 2023. – Issue 19, Part 2. – P. 148-153. – Режим доступу: https://www.sworldjournal.com/index.php/swj/article/view/swj19-02-033uk
dc.identifier.issn2663-5712 (Online)uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/24776-
dc.description.abstractThe purpose of the study is to research visual symbols as the starting point of urban image design and have high application value. This article elaborates on urban visual symbols from the perspective of visual design, summarizes the core of urban visual symbols, and provides a theoretical basis for the design and shaping of urban image. Investigation method, observation method, literature research method, inquiry research method, experience summary method are used. A city logo is a concentrated reflection of a city's image and also a business card of the city. On the basis of extracting regional cultural elements, this article explores the expressive techniques of extracting spirit from form and freehand brushwork from form, in order to create urban symbols with local characteristics. Brands can awaken the vitality of cities. After the city comes to life, people will become more calm and confident, thereby enhancing the cohesion of the city. In today's increasingly fierce competition, cities can only shape a perfect city image and have lasting vitality by effectively utilizing their visual symbol language and providing high-quality city brands to the world. This article briefly elaborates on the relationship between regional culture and urban visual image, and analyzes its specific manifestations with examples. At the same time, it provides methods and ideas for shaping the visual image design of cities.uk
dc.language.isoenuk
dc.subjectregional cultureuk
dc.subjectcity visual imageuk
dc.subjectimage designuk
dc.subjectcultural and creative productsuk
dc.titleResearch on the application of urban image design in cultural and creative productsuk
dc.title.alternativeДослідження щодо застосування дизайну іміджу міста у культурній і креативній продукціїuk
dc.typeArticleuk
local.subject.sectionМистецтвознавство, дизайн і ергономікаuk
local.sourceSWorldJournaluk
local.subject.facultyФакультет дизайнуuk
local.identifier.sourceЗарубіжні виданняuk
local.subject.departmentКафедра дизайну інтер'єру і меблівuk
local.identifier.doi10.30888/2663-5712.2023-19-02-033uk
local.identifier.urihttps://www.sworldjournal.com/index.php/swj/article/view/swj19-02-033uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра дизайну інтер'єру і меблів (ДІМ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2064-Article-Text-1759-1-10-20230828.pdf611,79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.