Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23332
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБезверхий, К. В.-
dc.date.accessioned2023-05-16T08:58:42Z-
dc.date.available2023-05-16T08:58:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБезверхий К. В. Організаційно-економічні аспекти підвищення якості освітньої послуги / К. В. Безверхий // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. – 2014. – Тематичний випуск: Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України : матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, 3 жовтня 2014 року. – Київ : КНУТД, 2014. – С. 72-80.uk
dc.identifier.issn1813-6796-
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/23332-
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання організаційно-економічних аспектів підвищення якості освітньої послуги. Розкрито сутність категорії "освітні послуги" у її філософсько-пізнавальному вимірі. Обґрунтовано організаційно-економічні аспекти підвищення якості освітніх послуг, беручи до уваги взаємодію інститутів суспільно-економічного розвитку, інтеграції ринків освітніх послуг і праці, впливу неекономічних чинників. Виокремлено інструменти економічного регулювання якості освітніх послуг. Розглянуто принципи взаємодії ринків освітніх послуг і праці. Наведено адаптивний механізм управління та контролю якості освітніх послуг, в якому ключова роль відведена компромісу між державою, вищою школою, суспільством і бізнесом. Такий механізм рекомендується впровадити у діяльність ВНЗ України.uk
dc.description.abstractВысшие учебные заведения формируют институт образования, самым прямым способом, что влияет на генерацию специалистов нового класса, заботясь не только вопросами обеспечения теоретической и практической подготовки, но и вызывая развитие личностных характеристик, знаний, мировоззренческих и этических приоритетов. Итак, закладывая в основу современного общества мощный моральный, духовный и, как следствие,, экономический потенциал. Учитывая высокий уровень ответственности перед обществом, экономикой, страной, для сферы образования характерно мгновенное реагирование на динамику современного мира. Обществу новейшего времени выпала непростая задача жить в эпоху изменений, революций, сдвигов и преобразований. Современность апеллирует к новой форме взаимоотношений интеллектуально-технологического характера, которые стали результатом развития постиндустриального общества, информационной экономики и господствующей роли глобальной сети Internet как безоговорочного лидера в организации высокопроизводительных коммуникационных связей. Однако, образование – это самостоятельная управляющая система, которой присуще решающее влияние на тенденции развития базовых национальных институтов, это проявляется в предложении мощного интеллекта, адекватного требованиям реального. Для Украины современность отражает индивидуальный рационализм в общественно-экономических отношениях, имеет иррациональное влияние на макроэкономические показатели, в целом минимизируя возможности полноценной реализации потенциала профессиональных компетенций специалистов. Вполне логично, что вопросы образования является не только организационно-правовыми, а имеют также экономические основы, что побуждает к новым организационно-экономическим подходам к формированию и реализации образовательных концепций, соответствующих преобразований и закладки прочного фундамента для создания модели прогрессивного общества, которому характерно желание лучшего, другого, главного, того, что действительно определяет основу человеческой цивилизации. Итак, особую актуальность и потребности развития приобретает вопрос экономических инструментов для образования, регулирование которых является жизненной необходимостью для развития образовательных услуг и повышение их конкурентоспособности среди зарубежных альтернатив.ru
dc.description.abstractHigher education institutions form the Institute of Education, the most direct way that affects the generation of a new class of professionals, caring not only the provision of theoretical and practical training, but also causing the development of personal characteristics, knowledge, philosophical and ethical priorities. So, while laying the foundation of modern society a powerful moral, spiritual, and, as a consequence, the economic potential. Given the high level of responsibility to society, the economy, the country for education is characterized by instantaneous response to the dynamics of the modern world. Society of modern times had the difficult task – to live in the era of major changes, revolutions, changes and transformations. Modern appeal to a new form of relations and intellectual technological nature that are the result of the development of post-industrial society, the information economy and the dominant role of the global Internet as undisputed leader in the organization of high-performance communication links. However, education is not onmanagement system, which is inherent in a decisive influence on the development trend of basic national institutions, it manifests itself in offering powerful intellect, adequate requirements real. Ukraine modernity reflects individual rationality in the socio-economic relations, has an irrational effect on the macro-economic indicators in general minimizing the possibility of a full realization of the potential of professional competencies of professionals. It is only logical that education is not only organizational and legal and economic foundations are also what motivates the new organizational and economic approaches to the formation and implementation of educational concepts, appropriate transformations and laying a solid foundation for creating a model of progressive society, which is characterized by a desire to better the other main things that really defines the basis of human civilization. Thus, the particular relevance and development needs, the issue of economic instruments for education, the regulation of which is essential for the development of educational services and increase their competitiveness among foreign alternatives.en
dc.language.isoukuk
dc.publisherКиївський національний університет технологій та дизайнуuk
dc.subjectосвітня послугаuk
dc.subjectякістьuk
dc.subjectінститутиuk
dc.subjectзнанняuk
dc.subjectкомпетенціїuk
dc.subjectобразовательная услугаuk
dc.subjectкачествоuk
dc.subjectинститутыuk
dc.subjectзнанияuk
dc.subjectкомпетенцииuk
dc.subjecteducational serviceuk
dc.subjectqualityuk
dc.subjectinstitutionsuk
dc.subjectknowledgeuk
dc.subjectcompetenceuk
dc.titleОрганізаційно-економічні аспекти підвищення якості освітньої послугиuk
dc.title.alternativeОрганизационно-экономические аспекты повышения качества образовательной услугиuk
dc.title.alternativeOrganizational and economic aspects of improving the quality of educational servicesuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorBezverhiy, K.-
local.sourceВісник Київського національного університету технологій та дизайну-
local.sourceBulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design-
local.source.numberТематичний випуск-
local.conference.locationКиїв-
local.conference.date2014-10-03-
local.conference.nameЕфективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України-
Appears in Collections:Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Efect_2014_P072-080.pdf599,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.