Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20593
Назва: | Митні платежі як системоутворювальні категорії митного законодавства України та Європейського Союзу |
Інші назви: | Customs payments as system-forming categories of customs legislation of Ukraine and the European Union |
Автори: | Оніщик, Юрій Віталійович |
Ключові слова: | митні платежі податок збір митне законодавство податкове законодавство customs payments tax collection customs legislation tax legislation |
Дата публікації: | 13-січ-2023 |
Бібліографічний опис: | Оніщик Ю. В. Митні платежі як системоутворювальні категорії митного законодавства України та Європейського Союзу / Ю. В. Оніщик // Нове українське право. Спецвипуск. – 2022. – Вип. 6, Т. 2. – С. 86-90. |
Source: | Нове українське право. Спецвипуск New Ukrainian Law. Special Issue |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено сутності категорії "митні платежі" в законодавстві України та Європейського Союзу. Установлено, що визначення поняття "митні платежі" ні в українському, ні в європейському законодавстві не є досконалим. До митних платежів український законодавець зараховує мито, акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції), податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції). Однак митні органи вповноважені адмініструвати не лише ці платежі, а й певні інші види платежів (збори, плати). Ці платежі законодавцем не внесено до переліку митних. Наголошено, що їх сплачують при переміщенні товарів і транспортних засобів через митний кордон України, а контроль за їх справлянням покладено на митні органи, у зв’язку з чим ці платежі доцільно зарахувати до митних. Звернуто увагу, що немає підстав уважати податки, що справляються при перетині товарами митного кордону "іншим податковим платежем", наприклад "митним платежем", а є сенс вести мову про податки, які справляються при перетині товарами митного кордону. Своєю чергою, мито є особливим митним платежем, що справляються лише при переміщенні товарів через митний кордон. Не містить чіткого розмежування між окремими видами митних платежів і європейське законодавство. Європейське законодавство до митних платежів зараховує будь-які платежі, які справляються при перетині товарами митного кордону. Констатовано, що поняття "митні платежі" як в українському, так і в європейському законодавстві, потребує перегляду та уніфікації. Одним із варіантів вирішення цієї проблеми є зарахування до митних усіх платежів, які справляються при переміщенні товарів і транспортних засобів через митний кордон, а не лише деяких. Іншим варіантом (найбільш доцільним) є застосування конструкції "платежі, що справляються при перетинанні митного кордону", до складу яких необхідно зарахувати: митні платежі (мито, митні збори); податки, що справляються при переміщенні товарів через митний кордон України (акцизний податок, податок на додану вартість). The article is devoted to the essence of the category "customs payments" in the legislation of Ukraine and the European Union. It was established that the definition of the concept of "customs payments" neither in Ukrainian nor in European legislation is perfect. To customs payments, the Ukrainian legislator includes customs duties, excise tax on excise goods (products) imported into the customs territory of Ukraine, value added tax on goods (products) imported into the customs territory of Ukraine. However, customs authorities are authorized to administer not only these payments, but also certain other types of payments (fees, charges). These payments are not included in the list of customs payments by the legislator. It was emphasized that they are paid when moving goods and vehicles across the customs border of Ukraine, and control over their implementation is entrusted to the customs authorities, in connection which it is appropriate to attribute these payments to customs. It is noted that there is no reason to consider taxes paid when goods cross the customs border as "another tax payment", such as "customs payment", but it makes sense to talk about taxes paid when goods cross the customs border. In turn, customs duty is a special customs payment that is made only when goods are moved across the customs border. Does not contain a clear distinction between individual types of customs payments and European legislation. European legislation refers to customs payments as any payments made when goods cross the customs border. It was established that the concept of "customs payments" in both Ukrainian and European legislation needs revision and unification. One of the options for solving this problem is to assign to customs payments all payments that are made during the movement of goods and vehicles across the customs border, and not just some of them. Another option (the most expedient) is to use the construction of "payments made when crossing the customs border", which should include: customs payments (duty, customs fees); taxes paid when moving goods across the customs border of Ukraine (excise tax, value added tax). |
DOI: | 10.51989/NUL.2022.6.2.13 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/20593 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра приватного та публічного права |
ISSN: | 2710-4818 (Print) 2710-4826 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра приватного та публічного права (ППП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
397-Текст-статті-771-1-10-20230113.pdf | 535,97 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.