Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19837
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Shcherbak, V. | - |
dc.contributor.author | Ganushchak-Yefimenko, Liudmyla | - |
dc.contributor.author | Nifatova, O. | - |
dc.contributor.author | Shatska, Zoryna | - |
dc.contributor.author | Radionova, Nataliia | - |
dc.contributor.author | Danko, Yuriy | - |
dc.contributor.author | Yatsenko, V. | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T12:48:24Z | - |
dc.date.available | 2022-09-08T12:48:24Z | - |
dc.date.issued | 2022-04 | - |
dc.identifier.citation | Using the model of benchmarking of educational services in a socially responsible education-innovation cluster during the COVID-19 pandemic / V. Shcherbak, L. Ganushchak-Yefimenko, O. Nifatova, Z. Shatska, N. Radionova, Yu. Danko, V. Yatsenko // International Journal of Instruction. – April 2022. – Vol. 15, No. 2. – P. 951-966. | uk |
dc.identifier.issn | 1694-609x (p-ISSN) | uk |
dc.identifier.issn | 1308-1470 (e-ISSN) | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/19837 | - |
dc.description.abstract | Purpose of the study is to substantiate the feasibility of using the model of benchmarking of educational services in the socially responsible educationalinnovative cluster in the context of COVID-19 pandemic. Specifically, the authors focus on justify a "nuclear" approach to the cluster formation. The processoriented benchmarking model was used to apply best practices of providing higher educational service in the context of COVID-19 pandemic. The method of factor analysis was used to determine the impact of each of the 4P subsystems of benchmarking. Using the method of benchmarking makes it possible to develop a final competitive product in the context of the COVID-19 pandemic – an educational service for all industry and territorial stakeholders. In the light of COVID-19 pandemic, the formation of socially responsible educational-innovative clusters in Ukraine is one of the most promising and effective trends to modernize the provision of educational service. The uniqueness of the educational service is created by strengthening and synergizing the competitive advantages and competencies of all participants in the educational cluster: teachers, students, employers, research staff, the local community. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.subject | educational-innovation cluster | uk |
dc.subject | benchmarking | uk |
dc.subject | social responsibility | uk |
dc.subject | COVID-19 | uk |
dc.title | Using the model of benchmarking of educational services in a socially responsible education-innovation cluster during the COVID-19 pandemic | uk |
dc.title.alternative | Використання моделі бенчмаркінгу освітніх послуг у соціально відповідальному освітньо-інноваційному кластері під час COVID-19 | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Щербак, Валерія | - |
local.contributor.altauthor | Ганущак-Єфіменко, Людмила | - |
local.contributor.altauthor | Ніфатова, Олена | - |
local.contributor.altauthor | Шацька, Зорина | - |
local.contributor.altauthor | Радіонова, Наталія | - |
local.contributor.altauthor | Данко, Юрій | - |
local.contributor.altauthor | Яценко, Валентина | - |
local.subject.section | Економіка, фінанси, менеджмент | uk |
local.source | International Journal of Instruction | uk |
local.subject.faculty | Факультет управління та бізнес-дизайну | uk |
local.identifier.source | Видання, які входять до міжнародних наукометричних БД Scopus та Web of Science | uk |
local.subject.department | Кафедра смарт-економіки | uk |
local.subject.department | Кафедра фінансів та інвестицій | uk |
local.subject.department | Кафедра підприємництва та бізнесу | uk |
local.identifier.doi | 10.29333/iji.2022.15252a | uk |
local.subject.method | 1 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра підприємництва та бізнесу (ПБ) Кафедра смарт-економіки (СЕ) Кафедра фінансів та бізнес-консалтингу (ФБК) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
iji_2022_2_52.pdf | 737,06 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.