Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHladush, Iryna-
dc.date.accessioned2021-06-25T12:20:55Z-
dc.date.available2021-06-25T12:20:55Z-
dc.date.issued2021-03-
dc.identifier.citationHladush I. Optimization of Teacher-Student`s subject interaction in the process of learning a foreign language / I. Hladush // Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor = The Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students, Chişinău, Moldovei, 23-25 Martie, 2021. – În 2 volume. – Vol. 2. – Chişinău : Tehnica-UTM, 2021. – P. 596-599.uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17833-
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of psychological and pedagogical features of TeacherStudent`s Subject Interaction and ways to optimize it. Pedagogical technologies of optimizating Teacher-Student`s Subject Interaction in the process of learning a foreign language are substantiated and offered. They are a system of interconnected methodological techniques of interpersonal subject-subject relations, which determine the ways of teacher and student actions, aimed at mutual changes in the actions, behavior of all participants in the educational process.uk
dc.description.abstractЦя стаття присвячена вивченню психолого-педагогічних особливостей суб'єкт-суб'єктної взаємодії "викладач-студент" та шляхaм її оптимізації. Обґрунтовано та запропоновано педагогічні технології оптимізації суб'єкт-суб'єктної взаємодії "викладач-студент" у процесі вивчення іноземної мови. Вони являють собою систему взаємопов'язаних методологічних прийомів міжособистісних суб’єкт-суб’єктних відносини, що визначають способи дій викладача та студента, спрямованих на взаємні зміни в діях, поведінці всіх учасників освітнього процесу.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherUniversitatea Tehnică a Moldoveiuk
dc.subjectsubjectuk
dc.subjectTeacher-Student`s Subject Interactionuk
dc.subjectlearning a foreign languageuk
dc.subjectways of optimizationuk
dc.subjectпредметuk
dc.subjectсуб'єкт-суб'єктна взаємодіяuk
dc.subjectвивчення іноземної мовиuk
dc.subjectоптимізаціяuk
dc.titleOptimization of Teacher-Student`s subject interaction in the process of learning a foreign languageuk
dc.title.alternativeОптимізація суб'єкт-суб'єктної взаємодії "викладач-cтудент" у процесi вивчення іноземної мовиuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorГладуш, Ірина Анатоліївна-
local.subject.sectionСоціально-гуманітарні наукиuk
local.subject.facultyІнститут права та сучасних технологійuk
local.subject.departmentКафедра філології та перекладуuk
local.conference.locationChişinău, Moldoveiuk
local.conference.date2021-03-23-
local.conference.nameConferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranziloruk
local.conference.nameThe Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Studentsuk
local.subject.method1uk
Appears in Collections:Кафедра філології та перекладу (ФП)
Матеріали наукових конференцій та семінарів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hladush_stattya_merged.pdf371,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.