Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16202
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Барбалат, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Школьна, О. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2020-11-02T21:51:19Z | - |
dc.date.available | 2020-11-02T21:51:19Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Барбалат О. В. Візантійсько-києворуські емальєрні традиції у дизайні сучасних ювелірних виробів України [Текст] / О. В. Барбалат, О. В. Школьна // Art and Design. - 2020. - № 2 (10). - С. 14-26. | uk |
dc.identifier.issn | 2617-0272 | |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/16202 | - |
dc.description.abstract | Дослідження присвячено мистецтвознавчому осмисленню візантійсько-києворуських емальєрних традицій та їх ремінісценції у дизайні сучасних ювелірних виробів України. Застосовано історико-культурний та художньо-дизайнерський наукові підходи у поєднанні з порівняльним і презентаційним методами. Проаналізовано взаємозв'язок візантійських і києворуських емальєрних традицій та їх вплив на дизайн і творчість майстрів-емальєрів сучасної ювелірної справи України. На прикладі видатних творів візантійського і києворуського ювелірного мистецтва розглянуто їх стилістичні і художні особливості. Виявлено основні принципи формування вимог до дизайну й якості виконання творів мистецтва із гарячою емаллю. Розглянуто стародавні осередки золотарства. Охарактеризовано новітні прийоми роботи із гарячою емаллю, що виникають у процесі трансформації техніки в умовах інтенсифікації виробництва у вітчизняній ювелірній галузі. Комплексно досліджено взаємозв'язок візантійських і києворуських емальєрних традицій, доведено факт їх впливу на дизайн і виготовлення сучасних ювелірних виробів України. Виявлено та проаналізовано новітні методи роботи з гарячою емаллю, які знаходяться на початковому етапі розвитку у сучасному ювелірному мистецтві України. Матеріали даного дослідження можуть знайти відображення у написанні навчальних дисциплін, пов'язаних з технікою гарячої емалі в ювелірній справі. Як джерело інспірацій вони можуть бути застосовані у процесі створення нових ювелірних колекцій з гарячою емаллю для якісної презентації українського ювелірного мистецтва у світі. | uk |
dc.description.abstract | Исследование посвящено искусствоведческому осмыслению взаимосвязи византийско-киеворусских эмальерных традиций и их влиянию на дизайн современных ювелирных изделий Украины. В исследовании задействованы историко-культурный и художественно-дизайнерский научные подходы в сочетании со сравнительным и презентационным методами. Проанализирована взаимосвязь византийских и киеворусских эмальерных традиций и их влияние на дизайн и творчество мастеров-эмальеров современного ювелирного дела Украины. На примере выдающихся произведений византийского и киеворусского ювелирного искусства рассмотрены их стилистические и художественные особенности. Выявлены основные принципы формирования требований к дизайну и качеству исполнения произведений искусства с горячей эмалью. Рассмотрены древние центры ювелирного производства. Охарактеризованы новые приемы работы с горячей эмалью, возникающие в процессе трансформации техники в условиях интенсификации производства в отечественной ювелирной отрасли. Комплексно исследована взаимосвязь византийских и киеворусских эмальерных традиций, доказан факт их влияния на дизайн и изготовление современных ювелирных изделий Украины. Выявлены и проанализированы новейшие методы работы с горячей эмалью, которые находятся на начальном этапе своего развития в современном ювелирном искусстве Украины. Материалы данного исследования могут найти отражение в процессе разработки учебных программ, связанных с техникой горячей эмали в ювелирном деле. В качестве источника вдохновения они могут занять место в процессе создания новых ювелирных коллекций с горячей эмалью для качественной презентации украинского ювелирного искусства в мире. | ru |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to understand the integration of the Byzantium-Kyivan Rus enameling traditions in modern Ukrainian jewelry design. The research is applied historical-cultural and artistic-design scientific approaches in combination with comparative and presentation methods. The results of the research prove the influence of Byzantine and Kyivan Rus enamel traditions on modern Ukrainian jewelry. The stylistic and artistic features of the items were examined on example of outstanding enamel jewelry of Byzantine and Kyivan Rus time. As a result the main principles of design requirements and quality of hot enamel jewelry were defined. This research highlights the principles which elites, as bearers of the highest spiritual values, used as guide lines when choosing and ordering jewelry products in ancient times. In order to understand the manufacturing and producing ancient enamel jewelry pieces the ancient jewelry centers are being studied and characterized in this research. We have analyzed the influence of Byzantium and Kievan Rus enameling traditions on the modern Ukrainian jewelry design. Also we studied how it changed with changing the conditions and intensity of manufacturing. Thanks to this research it has been explained how the Byzantine and Kievan Rus enameling traditions influenced modern Ukrainian jewelry design. The researchers were determined to create a symbiosis of modern scientific and technical methods with the ancient hot enamel techniques. This way the research reveals the newest methods of working with hot enamel that are on their initial phase in modern Ukrainian jewelry industry. The material of this research can be used in development of academic disciplines related to enameling techniques and jewelry design. It can be used as a source of inspiration for creating new conceptual jewelry collections using hot enamel. This research can help influence modern jewelry design in Ukraine. Results of this research can be used not only to popularize the Byzantine-Kievan Rus jewelry traditions in Ukraine but also for quality representation of Ukrainian jewelry art in the world. | en |
dc.language | uk | |
dc.subject | техніка гарячої емалі | uk |
dc.subject | клуазоне | uk |
dc.subject | мінанкарі | uk |
dc.subject | стародавні прикраси | uk |
dc.subject | технологія і дизайн | uk |
dc.subject | ювелірна справа | uk |
dc.subject | техника горячей эмали | ru |
dc.subject | минанкари | ru |
dc.subject | древние украшения | ru |
dc.subject | технология и дизайн | ru |
dc.subject | ювелирное дело | ru |
dc.subject | hot enamel technique | en |
dc.subject | cloisonne | en |
dc.subject | minankari | en |
dc.subject | ancient jewelry | en |
dc.subject | technology and design | en |
dc.subject | jewelry design | en |
dc.title | Візантійсько-києворуські емальєрні традиції у дизайні сучасних ювелірних виробів України | uk |
dc.title.alternative | Integration of Byzantium – Kyivan Rus enameling traditions in modern Ukrainian jewelry design | |
dc.title.alternative | Византийско-киеворусские эмальерные традиции в дизайне современных ювелирных изделий Украины | |
dc.type | Article | |
local.contributor.altauthor | Барбалат, А. В. | ru |
local.contributor.altauthor | Школьная, О. В. | ru |
local.contributor.altauthor | Barbalat, O. V. | en |
local.contributor.altauthor | Shkolna, O. V. | en |
local.subject.section | Мистецтвознавство. Технічні науки | uk |
local.source | Art and Design | uk |
local.source.number | № 2 (10) | uk |
local.identifier.doi | 10.30857/2617-0272.2020.2.1 | |
local.subject.method | 0 | |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Art and Design |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
artdes_2020_N2_P014-026.pdf | 898,5 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.