Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15948
Назва: | Організаційно-педагогічні передумови становлення і розвитку Львівського університету |
Інші назви: | Organizational and pedagogical preconditions for the formation and development of Lviv university Организационно-педагогические предпосылки становления и развития Львовского университета |
Автори: | Кугай, Ксенія Борисівна |
Ключові слова: | університетська освіта Львівський університет братства просвітництво university education Lviv University brotherhoods enlightenment |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Кугай К. Б. Організаційно-педагогічні передумови становлення і розвитку Львівського університету / К. Б. Кугай // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – 2020. – Вип. 29, Т. 2. – С. 259-263. |
Source: | Актуальні питання гуманітарних наук Humanities science current issues |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовані організаційно-педагогічні передумови становлення та розвитку Львівського (1661–1939 роки) університету. Мета дослідження – обґрунтування процесу становлення та розвитку класичної університетської освіти в Західній Україні у другій половині XVII – на початку XX століття. Для досягнення мети поставлені такі завдання: 1) проаналізувати стан розроблення проблеми становлення і розвитку класичної університетської освіти на західноукраїнських землях (друга половина XVII – початок XX століття) у науково-педагогічній літературі; 2) виявити передумови становлення і розвитку класичної університетської освіти в Західній Україні (друга половина XVII – початок XX століття); 3) розкрити зміст освітнього процесу Львівського університету. У роботі використано такі методи дослідження: пошуково-бібліографічний (з метою здійснення добору, систематизації, аналізу і класифікації інформаційних джерел), хронологічно-системний (використано для наукового обґрунтування процесу становлення та розвитку класичної університетської освіти), проблемно-генетичний (проведений з метою актуалізації досвіду діяльності класичних університетів Західної України), ретроспективний логіко-системний аналіз (спрямований на виявлення провідних ідей діяльності особистостей, які вплинули на становлення та розвиток класичних університетів Західної України). Наукова новизна одержаних результатів роботи полягає в тому, що в ній вперше виявлено передумови становлення та розвитку університетської освіти в Західній Україні другої половини XVII – початку XX століття, розкрито зміст освітнього процесу Львівського університету. Досягнення університетської освіти в Західній Україні другої половини XVII – початку XX століття дозволяють стверджувати, що система вітчизняної класичної університетської освіти має глибоке історичне коріння, ґрунтовну наукову основу й непересічну національну традицію. The article deals with organizational and pedagogical preconditions for the formation and development of Lviv (1661–1939) university. The purpose of the study is to establish scientific rationale for the process of formation and development of classical university education in Western Ukraine in the second half of XVII – early XX centuries. To achieve this goal, the following tasks are set: 1) to analyze the problem of formation and development of classical university education in Western Ukraine (second half of XVII – beginning of XX centuries) in scientific and pedagogical literature; 2) to identify the preconditions for the formation and development of classical university education in Western Ukraine; 3) to reveal the content of educational process at Lviv University. Such research methods are used: searching and bibliographic (with the purpose of information sources selection, systematization, analysis and classification); chronologically systemic (used for scientific rationale for the process of classical university education formation and development); problem-genetic (conducted to actualize the experience of classical universities in Western Ukraine) and retrospective logical-systemic analysis (aimed at identifying the leading ideas of the activities of individuals who influenced the formation and development of classical universities in Western Ukraine). The scientific novelty of the results obtained is that it first revealed the preconditions for the formation and development of university education in Western Ukraine in the second half of XVII – early XX centuries; the content of the educational process of Lviv university was revealed (the studies were conducted according to the programmes of Jesuit schools, but gradually the content of the most faculties programmes became secular, the Russian Institute was opened, where Ukrainian children studied. Achievements of university education in Western Ukraine in the second half of XVII – early XX century allow us to claim that national classical university education system has deep historical roots, sound scientific basis and unique national tradition. |
DOI: | 10.24919/2308-4863.2/29.209537 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15948 |
Faculty: | Інститут права та сучасних технологій |
Department: | Кафедра філології та перекладу |
ISSN: | 2308-4855 2308-4863 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра філології та перекладу (ФП) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кугай_Організаційно-педагогічні_передумови_становлення_і_розвитку_Львівського_університету.pdf | 320,52 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.