Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15251
Назва: | Прогнозування та оцінювання рівня економічної безпеки системи закладів вищої освіти |
Інші назви: | Прогнозирование и оценивание уровня экономической безопасности системы учреждений высшего образования Forecasting and evaluation the level of economic security of higher education institutions system |
Автори: | Бреус, Світлана Василівна |
Ключові слова: | заклади вищої освіти система закладів вищої освіти методичний підхід оцінювання рівня економічної безпеки економіко-математична модель управління економічною безпекою учреждения высшего образования система учреждений высшего образования методический подход оценка экономической безопасности системы учреждений высшего образования экономико-математическая модель управление экономической безопасностью higher education institutions higher education institutions system methodical approach to the estimation of economic security of the higher education institutions system economic and mathematical model of economic security of the higher education institutions system managing of economic security of the higher education institutions system |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Бреус С. В. Прогнозування та оцінювання рівня економічної безпеки системи закладів вищої освіти / С. В. Бреус // Інтелект ХХІ. – 2019. – № 3. – С. 33-41. |
Source: | Інтелект ХХІ Intellect XXI |
Короткий огляд (реферат): | У статті сформовано прогнозні значення показників, що характеризують ефективність функціонування системи закладів вищої освіти. Здійснено оцінювання рівня її економічної безпеки у відповідності з методичним підходом, який розроблений з використанням факторно-функціонального та ресурсно-функціонального підходів з урахуванням принципів розробки збалансованої системи показників, адаптованої під потреби системи закладів вищої освіти, ієрархічно з поділом на групи за допомогою факторного аналізу методом головних компонент та є інструментальною основою моделі її оцінювання. Зроблено висновок, що результати прогнозування у відповідності з цим методичним підходом можуть слугувати в якості основи при прийнятті рішень на рівні держави про визначення основних напрямів розвитку сфери вищої освіти України. Також дозволять здійснювати управління економічною безпекою системи закладів вищої освіти; сприятимуть підвищенню ефективності використання інструментів державного управління нею. В статье сформированы прогнозные значения показателей, характеризующих эффективность функционирования системы учреждений высшего образования. Осуществлено оценивание уровня ее экономической безопасности в соответствии с методическим подходом, который разработан с использованием факторно-функционального и ресурсно-функционального подходов с учетом принципов разработки сбалансированной системы показателей, адаптированной под потребности системы заведений высшего образования, иерархически с разделением на группы с помощью факторного анализа методом главных компонент и является инструментальной основой модели его оценки. Сделан вывод, что результаты прогнозирования в соответствии с этим методическим подходом могут служить в качестве основы при принятии решений на уровне государства об определении основных направлений развития сферы высшего образования Украины. Также позволят осуществлять управление экономической безопасностью системы высших учебных заведений; будут способствовать повышению эффективности использования инструментов государственного управления ею. The article contains the predicted values of indicators characterizing the efficiency of the higher education institutions system. The level of its economic security is assessed in accordance with the methodological approach, which is developed using the factor and functional approach (synthesis of program-target, in particular, such a tool for evaluation as factor analysis) and resource and functional (division of output data into groups by functional attributes) approaches taking into account the principles of developing a Balanced Scorecard adapted to the needs of the higher education institutions system, hierarchically divided into groups (Finance, Internal Processes, Students, and Training and Development) with the help of factor analysis (the method by main components) and is an instrumental basis for its evaluation model (using regression and correlation analysis). The economic and mathematical model is constructed taking into account the results of factor analysis by the method of the main components (using the results of correlation analysis) using regression analysis on the basis of multiple regression for constructing the equation. The constructed economic and mathematical model takes into account the relationship between aggregate indicators (integral indicators) by groups and an integral indicator of the economic security of the higher education institutions system. It is concluded that the results of forecasting in accordance with this methodological approach can serve as the basis for decision-making at the state level on the definition of the main directions of development of the sphere of higher education of Ukraine; will allow managing the economic security of higher education institutions; will increase the efficiency of using public administration instruments. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15251 |
Faculty: | Факультет економіки та бізнесу |
Department: | Кафедра менеджменту та публічного адміністрування |
ISSN: | 2415-8801 2707-6164 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) Кафедра управління та смарт-інновацій (УСІ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Breus_S.V._33-41.pdf | Наукова стаття | 853,31 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.