Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15184
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПономаренко, Ігор Віталійович-
dc.contributor.authorВоловненко, Катерина Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-05-09T17:15:25Z-
dc.date.available2020-05-09T17:15:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПономаренко І. В. Малий бізнес в Україні: проблеми та перспективи розвитку [Електронний ресурс] / І. В. Пономаренко, К. В. Воловненко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – Вип. 5 (22). – С. 114-118. – Режим доступу: http://easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-22-2019uk
dc.identifier.issn2518-1971uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15184-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню впливу малих підприємств на соціально-економічний розвиток України у сучасних умовах. Доведено необхідність підтримки органами державного управління суб’єктів малого підприємництва для забезпечення їх ефективного функціонування та дотримання відповідного рівня конкурентоспроможності на національному та міжнародному рівнях. Представлено основні структури державного управління та програми, за якими здійснюється підтримка малих підприємств в Україні. Визначено необхідність залучення міжнародних інституцій для підтримки малого бізнесу шляхом надання грантової допомоги або інвестиційних ресурсів. Наведено оцінку представників малого бізнесу щодо основних ризиків, які негативно впливають на ведення підприємницької діяльності. Визначено основні напрями діяльності, які доцільно здійснювати суб’єктам малого підприємництва у найближчій перспективі, що пояснюється їх істотним потенціалом.uk
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию влияния малых предприятий на социально-экономическое развитие Украины в современных условиях. Доказана необходимость поддержки органами государственного управления субъектов малого предпринимательства для обеспечения их эффективного функционирования и поддержания соответствующего уровня конкурентоспособности на национальном и международном уровнях. Представлены основные структуры государственного управления и программы, по которым осуществляется поддержка малых предприятий в Украине. Определена необходимость привлечения международных институтов для поддержки малого бизнеса путем предоставления грантовой помощи или инвестиционных ресурсов. Представлена оценка малого бизнеса по основным рискам, которые негативно влияют на ведение предпринимательской деятельности. Определены основные направления деятельности, которые целесообразно осуществлять субъектам малого предпринимательства в ближайшей перспективе, что объясняется их существенным потенциалом.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the influence of small enterprises on the socio-economic development of Ukraine in modern conditions. The necessity of supporting government bodies of small businesses to ensure their effective functioning and maintain an appropriate level of competitiveness at the national and international levels is proved. The advantages of small enterprises include the ability to quickly adapt to market conditions, quickly changing the range of products and services that do not require significant investments and are characterized by high demand among the population. Providing favorable conditions for the development of small enterprises by state institutions will help to neutralize the influence of negative factors in times of crisis, and during periods of growth will accelerate the pace of economic growth. The basic structures of public administration and programs for which support is provided to small enterprises in Ukraine are presented. The necessity of attracting international institutions to support small businesses by providing grant assistance or investment resources is identified. Changes in legislation, along with this, provide for the study of risks that may arise. At this stage, the Government is considering ways to increase the tax burden for IT companies, a significant number of which position themselves as small businesses. Given the desire to increase the tax base for small enterprises, there may be a risk of being mistakenly identified, which will lead to an increase in the tax burden. Therefore, government should develop a set of measures to prevent destructive processes that could lead to weakening business activity of small businesses. It was established that in the process of a comprehensive analysis, it is envisaged to use data from various sources: relevant information from official statistics agencies, international organizations involved in studying the business environment in Ukraine. An assessment of small business on the main risks that negatively affect the conduct of business is provided. The main areas of activity that are appropriate for small businesses in the near future are identified, which is explained by their significant potential.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectмалі підприємстваuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectЄвропейський союзuk
dc.subjectконкурентоспроможністьuk
dc.subjectміжнародне економічне середовищеuk
dc.subjectмалые предприятияuk
dc.subjectэффективностьuk
dc.subjectЕвропейский Союзuk
dc.subjectконкурентоспособностьuk
dc.subjectмеждународная экономическая средаuk
dc.subjectsmall businessesuk
dc.subjectefficiencyuk
dc.subjectEuropean Unionuk
dc.subjectcompetitivenessuk
dc.subjectinternational economic environmentuk
dc.titleМалий бізнес в Україні: проблеми та перспективи розвиткуuk
dc.title.alternativeSmall business in Ukraine: problems and prospects of developmentuk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorPonomarenko, Igor-
local.contributor.altauthorVolovnenko, Kateryna-
local.subject.sectionЕкономіка, фінанси, менеджментuk
local.sourceСхідна Європа: економіка, бізнес та управлінняuk
local.sourceВосточная Европа: экономика, бизнес и управлениеuk
local.sourceEastern Europe: economy, business and managementuk
local.subject.facultyФакультет економіки та бізнесуuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра маркетингу та комунікаційного дизайнуuk
local.identifier.urihttp://easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-22-2019uk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17.pdf302,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.