Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15171
Назва: Особливості просування компанії в Інтернеті
Інші назви: Features of company promotion on the Internet
Автори: Пономаренко, Ігор Віталійович
Добровська, Вікторія Вадимівна
Ключові слова: веб-ресурс
маркетингова стратегія
Інтернет
просування
цільова аудиторія
маркетинговая стратегия
Интернет
продвижение
целевая аудитория
website
marketing strategy
Internet
promotion
target audience
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Пономаренко І. В. Особливості просування компанії в Інтернеті [Електронний ресурс] / І. В. Пономаренко, В. В. Добровська // Приазовський економічний вісник. – 2019. – Вип. 4 (15). – С. 131-135. – Режим доступу: http://pev.kpu.zp.ua/vypusk-15
Source: Приазовський економічний вісник
Pryazovskyi economic herald
Приазовский экономический вестник
Короткий огляд (реферат): У статті обгрунтовано доцільність використання компанією Інтернету як важливого напряму налагодження комунікацій з цільовою аудиторією. Доведено ефективність застосування різноманітних інструментів цифрового маркетингу для підвищення рівня конверсії. Представлено основні способи просування компанії в Інтернеті. Встановлено, що SEO-просування виступає у якості дієвого існтрументу для просування компанії, проте зазначений підхід необхідно реалізовувати впродовж тривалого періоду часу. Розкрито сутність контекстної реклами та виділено її основні види. Встановлено, що серед інновацій останніх років заслуговують на увагу товарні оголошення, що демонструються у відеороликах. Розкрито основні етапи просування продукції компанії у соціальних мережах. Визначено, що контентне просування відноситься до одного з ефективних та відносно недорогих видів просування веб-ресурсів компаній в мережі Інтернет.
В статье обоснована целесообразность использования компанией Интернета как важного направления налаживания коммуникаций с целевой аудиторией. Доказана эффективность применения различных инструментов цифрового маркетинга для повышения уровня конверсии. Представлены основные способы продвижения компании в Интернете. Установлено, что SEO-продвижение является действенным инструментом продвижения компании, однако указанный подход необходимо реализовывать в течение длительного времени. Раскрыта сущность контекстной рекламы, выделены ее основные виды. Установлено, что среди инноваций последних лет заслуживают внимания товарные объявления, демонстрируемые в видеороликах. Раскрыты основные этапы продвижения продукции компании в социальных сетях. Определено, что контентное продвижение относится к одному из эффективных и относительно недорогих видов продвижения веб-ресурсов компаний в Интернете.
The article substantiates the expediency of using the Internet as an important way of establishing communication with the target audience. The effectiveness of using a variety of digital marketing tools to increase conversion rates has been proven. The basic ways of promoting a company on the Internet are presented. SEO promotion has been found to be a viable tool for promoting a company, but this approach needs to be implemented over a long period of time. The essence of contextual advertising is revealed and its main types are highlighted. It has been found that in the recent years, the commercials featured in the videos are noteworthy. The basic stages of promotion of the company’s products on social networks are revealed. Content promotion has been identified as one of the effective and relatively inexpensive types of companies’ web resources promotion on the Internet. Crowd marketing involves engaging the target audience by posting themed posts on forums, Q&A sites, blogs, and other places where the target audience gathers and discusses specific topics. Native advertising is a reference to a company or its products on web resources and is organic content. This approach is effective with a well-chosen strategy, since in many cases the target audience is positive about the information it perceives as true information. UGC marketing involves engaging the target audience to create company-related content directly to users. The company receives a large amount of unique and original content in exchange for gifts, discounts and other bonuses for customers who in some way promote brand products (posts, articles, photos, videos, etc.). The implementation of this approach increases the level of trust in the company and helps to attract the attention of the target audience. Modern businesses need to actively develop in the digital environment, using effective marketing strategies to achieve their goals. Ongoing transformations on the Internet need to be identified and taken into account when adjusting their own marketing strategies. The ways in which companies are promoted online are only effective if they are in harmony with the specificity of the company’s products and can attract as many target audiences as possible.
DOI: 10.32840/2522-4263/2019-4-23
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/15171
Faculty: Факультет економіки та бізнесу
Department: Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну
ISSN: 2522-4263
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра маркетингу та комунікаційного дизайну (МКД)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
24.pdf387,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.