Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14666
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛай, Юегеuk
dc.date.accessioned2019-12-10T21:10:53Z-
dc.date.available2019-12-10T21:10:53Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЛай Юеге. Образ і символ квітучого дерева у мистецтвІ Китаю і Європи [Текст] / Юеге Лай // Art and Design. - 2019. - № 2 (06). - С. 111-122.uk
dc.identifier.issn2617-0272-
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14666-
dc.description.abstractМета дослідження – виявити образні та символічні паралелі зображення квітучого дерева в мистецтві Китаю і Європи. При вивченні обраної нами теми особливо важливим було використання компаративного методу, що дозволяє порівнювати твори мистецтва Європи і Китаю різних часових епох на споріднену тематику і виявляти загальне й особливе. Активно використовуються художньо-стилістичний та іконологічний методи. Іконологія поряд з іконографією дозволяє сприйняти символічний зміст твору. Встановлено, що образ і символ квітучого дерева є одним з головних у мистецтві Китаю і Європи, оскільки виражає ідею вічного відродження природи та пов’язаної з нею людини. На відміну від мистецтва Європи, де в центрі уваги знаходиться людина, в Китаї панує жанр «Квіти і птахи» і пейзаж «Гори - води». Найближче до мистецтва Далекого Сходу підійшли європейські художники другої половини XIX - початку XX століття. З плином часу природа в мистецтві Європи стала самостійним жанром, образ квітучого дерева виступає на перший план відносно до зображення людини. За часів кризи в природі шукали гармонію. У прагненні художників Європи піти від безпосереднього, реалістичного відтворення ландшафту і створити опосередкований, умовний символічний пейзаж за враженням позначається прагнення майстрів нових напрямків межі XIX - XX ст. до поетики краси, до самостійної виразності лінії та кольору. Культура Далекого Сходу допомогла вийти за межі антропоморфної міфології середземноморської культури Європи; збагатити образний і символічний зміст; художні засоби; художньо-стилістичні можливості; змінити і розширити жанрові кордони образотворчого мистецтва. Наукова новизна полягає в тому, що в ній уперше здійснено порівняння образу і символу квітучого дерева в мистецтві Китаю та Європи. Практична значущість обумовлена можливістю використання результатів дослідження в роботі над монографіями, для підготовки навчальних посібників і програм поглибленого вивчення мистецтва Китаю, в практичній роботі художників Китаю та Європи.uk
dc.description.abstractЦель исследования – выявить образные и символические параллели изображение цветущего дерева в искусстве Китая и Европы. При изучении выбранной нами темы особенно важным было использование компаративного метода, позволяющего сравнивать произведения искусства Европы и Китая различных временных эпох на родственную тематику и выявлять общее и особенное. Активно используются художественно-стилистический и иконологический метод. Иконология наряду с иконографией позволяет воспринять символическое содержание произведения. Установлено, что образ и символ цветущего дерева является одним из главных в искусстве Китая и Европы, поскольку выражает идею вечного возрождения природы и связанного с ней человека. В отличие от искусства Европы, где в центре внимания находится человек, в Китае господствует жанр «Цветы и птицы» и пейзаж «Горы - воды». Ближе всего к искусству Дальнего Востока подошли европейские художники второй половины XIX - начала XX века. С течением времени природа в искусстве Европы становился самостоятельным жанром, образ цветущего дерева выдвигается на первый план относительно изображения человека. Во времена кризиса в природе искали гармонию. В стремлении художников Европы уйти от непосредственного, реалистического воспроизведения ландшафта и создать опосредованный, условный символический пейзаж по впечатлению сказывается стремление мастеров новых направлений рубежа XIX - XX веков к поэтике красоты, к самостоятельной выразительности линии и цвета. Культура Дальнего Востока помогла выйти за пределы антропоморфной мифологии средиземноморской культуры Европы; обогатить образное и символическое содержание; художественные средства; художественно-стилистические возможности; изменить и расширить жанровые границы изобразительного искусства. Научная новизна публикации состоит в том, что в ней впервые осуществлено сравнение образа и символа цветущего дерева в искусстве Китая и Европи. Практическая значимость обусловлена возможностью использования результатов исследования в работе над монографиями, для подготовки учебных пособий и программ углублённого изучения искусства Китая, в практической работе художников Китая и Европы.ru
dc.description.abstractThe purpose of the study is to reveal the figurative and symbolic parallels of the image of a flowering tree in the art of China and Europe. When studying the topic chosen by us, it was especially important to use a comparative method, which allows comparing works of art from Europe and China based on related subjects from different time periods and identifying the general and the particular. The artistic-stylistic and iconological method is actively used. Iconology along with the iconography allows to perceive the symbolic content of the work. It has been established that the image and symbol of a flowering tree is one of the most important in the art of China and Europe, since it expresses the idea of the eternal revival of nature and the person associated with it. Unlike the art of Europe, where people are in the center of attention, the genre of “Flowers and Birds” and the landscape “Mountains - Waters” dominate in China. European artists of the second half of the 19th and early 20th centuries came closest to the art of the Far East. Over time, nature in the art of Europe became an independent genre, the image of a flowering tree comes to the fore in relation to the image of a man. In times of crisis in nature sought harmony. In the striving of European artists to get away from direct, realistic reproduction of the landscape and create a mediated, conditional symbolic landscape, the aspiration of the masters of the new directions of the XIX - XX centuries to the poetics of beauty, to the expressiveness of line and color influences. The culture of the Far East helped to go beyond the anthropomorphic mythology of the Mediterranean culture of Europe; enrich figurative and symbolic content; artistic facilities; artistic and stylistic opportunities; change and expand the genre boundaries of art. Scientific novelty of the publication lies in the fact that it was the first time when it compared the image and symbol of a flowering tree in the art of China and Europe. Practical significance is due to the possibility of using the results of research in the work on monographs, for the preparation of textbooks and programs for the in-depth study of the art of China, in the practical work of the headrests of China and Europe.en
dc.languageuk-
dc.subjectквіткаuk
dc.subjectквітуче деревоuk
dc.subjectобразuk
dc.subjectсимволuk
dc.subjectмистецтво Китаю та Європиuk
dc.subjectцветокru
dc.subjectцветущее деревоru
dc.subjectискусство Китая и Европыru
dc.subjectfloweren
dc.subjectflowering treeen
dc.subjectimageen
dc.subjectsymbolen
dc.subjectart of China and Europeen
dc.titleОбраз і символ квітучого дерева у мистецтвІ Китаю і Європиuk
dc.typeArticle-
local.contributor.altauthorLai, Yuegeen
local.subject.sectionМистецтвознавство. Технічні наукиuk
local.sourceArt and Designuk
local.source.number№ 2 (06)uk
local.identifier.doi10.30857/2617-0272.2019.2.11-
local.subject.method0-
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Art and Design

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
artdes_2019_N2_P111-122.pdf1,11 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.